اجرای پروژه تولید طلای سقز  مطالبه مردمی است

استاندار کردستان به نقش طلایی استان در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: کردستان با بهره برداری از معدن طلای قلقله سقز به استان طلایی کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در ۱۳۰ مین سفر شهرستانی خود در جریان سفر به شهرستان سقز در محل کارخانه طلای قلقله این شهرستان حضور یافت و در نشستی که به منظور بررسی مشکلات این معدن تشکیل شد، گفت: اجرای این پروژه جزو مطالبات مردم بوده و چندین سال است در انتظار بهره برداری از آن هستند.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای کارخانه طلای سقز آذر سال گذشته و در سفر پروژه ای رئیس جمهور به استان آغاز شد، افزود: قرار است تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه عملیات اجرای کارخانه طلای سقز آذر سال گذشته و در سفر پروژه ای رئیس جمهور به استان آغاز شد، اظهار کرد: قرار شده این کارخانه تا پایان نیمه اول سال اینده به بهره برداری برسد.

زارعی کوشا ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای سفر بعدی رئیس جمهور به استان هستیم و در این راستا چند کلان پروژه هم چون انتقال آب سد قوچم به قروه و دهگلان، سد ژاوه و همچنین معدن طلای سقز را آماده بهره برداری می کنیم.

وی یادآور شد: این پروژه فقط متلعق به شرکت طلای کردستان و مجموعه سرمایه گذاری صدرتامین نیست بلکه همه ما در اجرای آن نقش داریم و باید گام به گام براساس روزشمار مشخص شده پیش رویم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تیم مدیران استان دلسوز و پای کار هستند، بیان کرد: مدیران برای موانع سر راه پروژه های مهمی هم چون معدن طلا راهکار و راه چاره هم ارائه می دهند تا کارها به موقع و صحیح انجام شود.

زارعی کوشا گفت: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی به ممنوعیت های قانونی بر می گردد که باید به نحو احسن و با یافتن راهکاری مشکل را برطرف کرد.

وی از اقدامات انجام شده توسط شرکت طلای کردستان در راستای مسئولیت اجتماعی آنها قدردانی کرد و افزود: خدماتی که این شرکت در محدوده معدن طلای قلقله سقز انجام داده موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده و رفاه بیشتر روستاییان این منطقه شده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: با بهره برداری از این معدن و اکتشافات انجام شده در حوزه معدنی، کردستان لقب استان طلایی کشور را دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت طلای کردستان هم در این نشست میزان سرمایه گذاری پروژه طلای سقز را ۶۵ میلیون دلار عنوان کرد و بیان کرد: ظرفیت سالانه کارخانه استحصال طلای قلقله ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا است.

مقداد مجدی میزان اشتغالزایی در این پروژه را ۳۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: در بحث مهندسی و اجرا و تامین سرمایه هیچ مشکلی نداریم و چالش پیش روی ما مربوط به مجوزهای حین اجرا است که با صدور آنها سرعت فعالیت ما هم افزایش می یابد.

وی خواستار تعامل مدیران دستگاه های ذیربط در ارتباط با صدور مجوز برای فعالیت در حوزه توسعه سینه کار و اجرای راه دسترسی شد.

کد خبر 2767286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha