تحقق نیت خیر نیکوکاران وظیفه دولت است

استاندار کردستان گفت: دولت وظیفه دارد زمینه را برای تحقق نیت افراد خیر فراهم کند و تمام تلاش این است که تعداد خیرین در جامعه افزایش یابد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در همایش تجلیل از موسسات خیریه استان کردستان، گفت: کردستان معروف به دارالاحسان است و نامگذاری مسجد جامع سنندج به این نام نیز نشان از قدمت نیکوکاری و کار خیر در این استان را می رساند.

وی خیرین را از مفاخر کردستان دانست و اظهار کرد: وقتی از اسلامی شدن صحبت می کنیم، جامه باید عاری از فقیر باشد اما هنوز مستمندان زیادی در جامعه هستند و این یعنی هنوز کار زیاد داریم.

استاندار کردستان اظهار کرد: وظیفه دولت و آنچه در قانون مقرر شده است از بین رفتن فقر است اما این اقدام به سادگی محقق نمی شود و موضوعات زیادی بر آن اثرگذار است.

زارعی کوشا با بیان اینکه عوامل بین المللی که بر اقتصاد کشور اثرگذار است و باعث شده بیماری اقتصادی بر معیشت مردم تاثیرگذار باشد، ادامه داد: دولت وظیفه دارد زمینه برای تحقق نیت افراد خیر فراهم کند.

وی یادآور شد: تمام تلاش این است که نمونه خیرین در جامعه زیاد شود و شاهد گسترش کار خیر و نیکوکار باشیم.

۱۰۰ موسسه خیریه در کردستان زیر نظر کمیته امداد فعالیت دارند

مدیرکل کمیته امداد کردستان نیز در این همایش با بیان اینکه تعداد موسسات خیریه استان که زیر نظر کمیته امداد فعالیت دارند، به ۱۰۰ موسسه رسیده است، بیان کرد: در جوامع بشری امروز یکی از اساسی ترین اصول استفاده از ظرفیت عظیم گروه های مردمی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رضا طوسی با بیان اینکه کمیته امداد در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ مرکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد در حال ارائه خدمت به مردم در استان هستند.

وی هدف از برگزاری این همایش را تقدیر از مردم نوع دوست استان فرهنگی کردستان و از فعالان عرصه خیر دانست و اظهار کرد: خیرین در راستای کمک های مومنانه و ایفای نقش به کمیته امداد حسن اعتماد دارند و تلاش کرده اند که به صورت ویژه جهت رفع مشکلات و تنگناهای معیشتی کمک کنند.

کد خبر 2766712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha