کشف آشپزخانه تولید مواد مخدر 3 ایرانی در استانبول

سرویس ترکیه - سه شهروند ایران که از آگری به استانبول رفته بودند، به اتهام حمل و تولید مواد مخدر دستگیر شدند.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه در عملیاتی در استانبول 3 شهروند ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر و قاچاق مواد از ایران از طریق استان آگری به استان‌های غربی این کشور در منطقه بیلیک‌دوزوی استانبول دستگیر کرد.

به نوشته آناتولی، تیم‌های شعبه مبارزه با جرایم مواد مخدر اداره امنیت آگری با همکاری شعبه مبارزه با مواد مخدر اداره پلیس استانبول به محل اقامت این افراد حمله کردند.

در بازرسی‌های به عمل آمده از محل اقامت این افراد، 30.5 لیتر و 2 کیلوگرم مواد مخدر و ابزار و مواد دیجیتالی که در تولید و تکثیر آنها استفاده می‌شد، کشف و ضبط شد.

کشف آشپزخانه تولید مواد مخدر 3 ایرانی در استانبول

بر اساس این گزارش این افراد نه تنها مواد مخدر را در یک آدرس در منطقه بیلیک‌دوزوی استانبول انبار کرده بودند، بلکه یک آشپزخانه (کارگاه) برای تولید مواد مخدر جدید راه‌اندازی کرده‌ بودند.

در این عملیات سه شهروند ایرانی به نام های ف-ب، ک-ت، و س-م شناسایی و در محل آشپزخانه تولید مواد مخدر دستگیر شدند.

کشف آشپزخانه تولید مواد مخدر 3 ایرانی در استانبول

بنا بر این گزارش این افراد از آگری به استانبول رفته بودند و از همان استان هم توسط پلیس شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفته و سپس در استانبول به دام افتاده بودند. تحقیقات از این 3 متهم مرتبط با تولید و قاچاق مواد مخدر در اداره پلیس استان آگری آغاز شده است.

کشف آشپزخانه تولید مواد مخدر 3 ایرانی در استانبول

مدتی پیش نیز دستگیری سه زن ایرانی در ریزه به اتهام قاچاق مواد مخدر خبرساز شده بود. بنا بر گزارش آژانس خبری قارادنیز، سه زن ایرانی به نام های پ-ای، ر-پ، و م-گ با مجموع 868.91 گرم مت آمفتامین در لباس ها و روده هایشان دستگیر شده بودند. 

گفتنی است، رسانه های مختلفی از جمله صباح، بیرگون، خبرترک و ... به پوشش این اخبار پرداخته اند. در حالی که مردم ترکیه اخیرا به حضور و اقامت شهروندان خارجی در این کشور به شدت حساس شده اند، روی دادن چنین اتفاقاتی تصویری ناخوشایند از شهروندان ما به دیگران نشان می دهد.

کد خبر 2765977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha