آمبولانس ها در ترکیه برای قاچاق مواد، انسان و کارهای کثیف استفاده می شوند

سرویس ترکیه - باریش پهلوان روزنامه نگار مشهور ترکیه، در گزارشی به استفاده از آمبولانس ها در ترکیه برای امور غیر قانونی از حمله قاچاق مواد و انسان پرداخت.

به گزارش کردپرس، باریش پهلوان روزنامه نگار روزنامه جمهوریت ترکیه، در گزارشی به سوء استفاده از آمبولانس‌ها در ترکیه برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه نظیر قاچاق مواد مخدر و انسان پرداخت.

پهلوان در این گزارش در روزنامه جمهویت امروز منتشر شده به برخی از موارد استفاده غیر قانونی از آمبولانس ها پرداخته است:

«در چرکس کوی ِ تکیرداغ، پلیس در بررسی یک آمبولانس متعلق به بخش خصوصی، نزدیک به سه هزار و 200 داروی قاچاق را کشف کرده است.

یک شبکه در استانبول و آدانا برای فرار از دادن مالیات برای وارد کردن اتومبیل‌های لوکس، آنها را به عنوان آمبولانس نشان داده و وارد کشو می کرده است.

در یک آمبولانس متعلق به یک بیمارستان خصوصی در غازی آنتپ 20 کیلوگرم ماری جوانا کشف شده است.

در منطقه باغچه لی اولر در استانبول، در داخل یک آمبولانس، 2 کیلوگرم مواد مخدر و دو اسلحه پیدا شده است.

در کرکلارئلی، کشف شد که از آمبولانس برای قاچاق مهاجران با مبلغ 200 یورو استفاده می‌شده است.»

این گزارش بررسی می‌کند که چرا آمبولانس‌ها، که وظیفه اصلی آنها نجات جان افراد است، به وسیله‌ انجام جرم و فساد تبدیل شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در استانبول تنها حدود 110 شرکت آمبولانس خصوصی با 600 خودروی آمبولانس وجود دارد و این افزایش به یک برنامه غیرقابل کنترل منجر شده است.

باریش پهلوان در گزارش خود بر این موضوع تاکید می کند که تاسیس یک شرکت آمبولانس خصوصی به فعالیتی بسیار سودآور برای افراد تبدیل شده و به همین دلیل این کار انقدر محبوب شده است.

به گفته پهلوان، بسیاری از شرکت‌های آمبولانس خصوصی از این امتیاز برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی و پنهانی استفاده می‌کنند. 

یکی از راهکارهای ارائه شده در این گزارش، به‌روز رسانی قوانین و مقررات مربوط به آمبولانس‌ها و افزایش نظارت و کنترل از سوی وزارت بهداشت است.

گفتنی است، در کنار موضوعاتی که باریش پهلوان به آنها پرداخته است، مدت ها است اخباری غیر رسمی درباره نقل و انتقال افراد مشهور از جمله نمایندگان و سلبریتی ها با آمبولانس ها منتشر می شود؛ اخباری که به دلیل نبود تحقیقات درست، صحت و سقم آنها قابل بررسی نیست.

کد خبر 2766413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha