محور ارتباطی ۶۵۰ روستا در کردستان بازگشایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راهداران کردستانی طی چند روز اخیر با وجود تداوم بارش سنگین برف در استان خدمت رسانی کرده و محور ارتباطی ۶۵۰ روستا را بازگشایی کردند.

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: از زمان ورود جبهه بارشی از روز چهارشنبه هفته گذشته و با توجه به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی تمهیدات لازم بین نهادهای استانی انجام شد.

وی اظهار کرد: بارش برف و کولاک شدید در گردنه های استان منجر به کندی تردد شده بود که با توجه به تمهیدات انجام شده و محدودیت های تردد در کمترین زمان ممکن ترافیک به روال عادی برگشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با تاکید بر اینکه بارش ها از دو روز گذشته شدت بیشتری پیدا کرد، افزود: در حال حاضر مشکل اصلی همکاران ما در انجام عملیات ها، انسداد مجدد راه ارتباطی روستاهاست که با تلاش راهداران در حال بازگشایی است.

حسنی از انسداد گردنه ژالانه خبر نیز خبر داد و ادامه داد: نیروهای راهداری با تمام توان در حال برفروبی این محور هستند، اما ارتفاع برف بازگشایی مسیر را کند کرده و به همین علت این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

بازگشایی راه ارتباطی ۶۵۰ روستا

وی تعداد روستاهای دارای محور مسدود شده را ۹۰ روستا اعلام کرد و یادآور شد: از زمان ورود موج بارشی به استان تاکنون راه ارتباطی بیش از ۶۵۰ روستا بازگشایی شده و همکاران ما با جدیت در حال تلاش برای بازگشایی دیگر روستاها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه از زمان آغاز بارش ها بیش از ۲۵ هزار کیلومتر باند از محور های استان برفروبی شده است، بیان کرد: از این میزان، بیش از ۱۸ هزار کیلومتر باند اصلی و حدود ۷ هزار کیلومتر راه روستایی بوده است. 

برقراری ۲۶ هزار تماس با سامانه گویای ۱۴۱ راهداری

حسنی با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده بیش از ۱۷۰۰ خودرو گرفتار در برف در محورها رهاسازی شده است، گفت: میزان شن و ماسه مصرفی جهت بروفروبی در این مدت حدودا ١٢ هزار تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در بازه ۵ روز گذشته از ظرفیت ٣٨٣ دستگاه و ۶۶۴ نفر از عوامل راهداری استفاده شده است، افزود: در این ایام شماره تماس ١۴١ گویای راهداری و حمل و نقل جاده ای بیش از ۲۶ هزار مرتبه به صدا درآمده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به انجام ۲۰ مقطع ریزش برداری در مسیرهای روستایی و فرعی، اظهار کرد: در محور سروآباد _ اورامان نیز بیش از ۴۰ مورد ریزش بهمن داشته ایم که با کمک نیروهای راهداری پاکسازی شد.

کد خبر 2765759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha