کشته شدن فائق آیدین/رناس راپرین عضو ارشد PKK در کردستان عراق 

سرویس ترکیه - دولت ترکیه از کشته شدن فائق آیدین/رناس راپرین در عمق 160 کیلومتری مرز ترکیه در عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، رسانه های دولت ترکیه به نقل از منابع امنیتی از کشته شدن فائق آیدین با نام سازمانی رناس راپرین یکی از اعضای ارشد PKK در عمق 160 کیلومتری مرز ترکیه در کردستان عراق خبر دادند. این در حالی است که مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، مدتی پیش از کشته شدن این فرد در مارس 2023 در منطقه عملیاتی میدیا در کردستان عراق خبر داده بود.

بنا بر گزارش منتشر شده در آناتولی ترکی، رناس راپرین که از سوی سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه (میت) تحت تعقیب بود، در یک عملیات نقطه زن در 160 کیلومتری عمق کردستان عراق از پای در آمد.

کشته شدن فائق آیدین/رناس راپرین عضو ارشد PKK در کردستان عراق 

بنا بر این خبر راپرین در سال 2015 به عضویت PKK در آمد. او پیشتر در اروپا مسئولیت جذب نیرو برای PKK را بر عهده داشت و پس از ورود به خاک عراق نیز در سلیمانیه به جذب نیرو برای این سازمان پرداخته بود. 

راپرین پیشتر در دادگاه کیفری موش نیز به اتهام عضویت در PKK  محکوم شده بود. 

کشته شدن فائق آیدین/رناس راپرین عضو ارشد PKK در کردستان عراق 

سایگی آیدین خواهر راپرین در سال های 2014 تا 2018 به عنوان یکی از اعضای PKK در عملیات نظامی در ارزروم شرکت داشته که در سال 2016 جان خود را از دست داده است.

برادر دیگر راپرین با نام فرهاد آیدین در سال های 2013 تا 2014 یکی از اعضای YPG در سوریه بوده است.

گفتنی است، پایگاه اطلاع رسانی رسمی جان باختگان HPG ، مدتی پیش زمان کشته شدن راپرین را  10 مارس 2023 در مناطق حفاظتی میدیا اعلام کرده بود.

کشته شدن فائق آیدین/رناس راپرین عضو ارشد PKK در کردستان عراق 

همچنین مرکز رسانه ای HPG در اطلاعیه ای که ماه پیش منتشر شد، هویت سه تن از نیروهای خود را که در درگیری های مارس 2023 جان باخته بودند، اعلام کرد. بنا بر این اطلاعیه اردینچ بولجال با نام سازمانی علی خبات بوتان متولد آدانا، فائق آیدین با نام سازمانی رناس راپرین متولد موش، و عبدالمطلب دوغروجو با نام سازمانی جسور ودات ولات متولد دیاربکر در درگیری های 10 مارس 2023 در منطقه عملیاتی میدیا جان خود را از دست داده اند. 

کد خبر 2765687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha