65 هزار زائر اقلیم کردستان در سال 2023 برای حج عمره به عربستان سفر کرده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیر کل امور حج و عمره اقلیم کردستان اعلام کرد که از عربستان سعودی درخواست کرده اند به زبان کردی به حاجیان کُرد راهنمایی ارائه کنند، وزیر حج عربستان نیز این درخواست را جدی گرفته و تصمیم دارد برای اجرای آن به طور جدی تلاش کند.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، روز سه‌شنبه (9 دسامبر 2024) نیاز راغب نقشبندی مدیرکل حج و عمره اقلیم کردستان اعلام کرد که از سوی هیئت رسمی حج و عمره عراق برای شرکت در کنگره و نمایشگاه حج و عمره در جده که با حضور همه سران کشورها، فرستادگان حج و وزرای دست اندرکار در این حوزه برگزار شد، به عربستان سعودی دعوت شدند.

مدیرکل حج و عمره اقلیم کردستان عراق گفت: «نمایندگان کشورها در این کنگره و نمایشگاه برنامه ها و ایده های خود را در زمینه حج و عمره ارائه کردند، ضمن اینکه مطالبات مردم کرد را خیلی با صراحت به وزیر حج و رئیس هیئت حج عربستان رساندیم و خواستار این شدیم که به حاجیان کرد در برگزاری حج و عمره به زبان کردی راهنمایی ارائه شود».

نام برده همچنین بیان کرد که وزیر حج عربستان با خوشحالی این درخواست را پذیرفت و تصمیم گرفت برای اجرای آن به طور جدی تلاش کند.

نیاز راغب نقشبندی اشاره کرد که در سال 2023، 65 هزار زائر در اقلیم کردستان به عربستان سفر کرده‌اند.

روز دوشنبه (8 دسامبر 2024) مدیرکل حج و عمره اقلیم کردستان با همراهی 50 شرکت حج و عمره اقلیم در بزرگترین کنگره و نمایشگاه بین المللی حج و عمره در جده عربستان سعودی شرکت کرد.

این کنگره و نمایشگاه روز سه‌شنبه در جده برگزار شد و قرار است به مدت چهار روز ادامه داشته باشد و در آن دوره ها و کارگاه هایی برای هیئت هایی از سراسر جهان برگزار می شود که در بین این هیئت ها، هیئت دولت اقلیم کردستان برای بهره مندی از جمله تجربه و روش های جدید و دیجیتالی شدن نظام حج و عمره در آینده حضور فعال خواهد داشت.

کد خبر 2765561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha