ارزیابی کنگره آمریکا از نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دفتر خدمات پژوهشی کنگره آمریکا، آمریکا از نیروهای کرد برای مبارزه با داعش استفاده کرده و حمایت دائمی از این نیرو در دستور کار این کشور در مورد سوریه وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، دفتر خدمات پژوهشگی کنگره آمریکا در گزارش سالانه خود از ارزیابی حضور آمریکا در سوریه، چهار مورد برای دلیل حضور نیروهای آمریکا در این کشور ارائه کرده است که در هیچ کدام از آنها حمایت از نیروهای کرد سوریه و یا اداره خودگردان کردی ذکر نشده است. از نظر کنگره آمریکا، نیروهای این کشور برای مبارزه با داعش، ایجاد آتش بس، کمک به بازسازی و کمک به حل سیاسی بحران در سوریه حضور دارند.

این موسسه وابسته به کنگره آمریکا دلیل اصلی حضور آمریکا در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را مقابله با داعش، با استفاده از ابزارهای محلی از جمله نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها عنوان کرده و گفته است بنابر شهادت و ارزیابی مقامات نظامی آمریکا، نیروهای دموکراتیک سوریه  به رهبری کردها قابلیت مبارزه با داعش را دارند و آمریکا نیز در این راستا کمک های لجستیکی و نظامی خود را در اختیار این نیروها قرار داده است.

اما این موسسه ادعا کرده است که نیروهای دموکراتیک سوریه بدون پشتیبانی ائتلاف به رهبری آمریکا امکان مقابله موثر با داعش را نداشته اند. دفتر خدمات پژوهشی کنگره آمریکا گفته است آمریکا در کنار حمایت از نیروهای کرد سوریه در مقابله با داعش تسهیلاتی برای تاسیس زندانهای جدید در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اختصاص داده که هدف از آن جلوگیری از فرار زندانیان داعشی بوده است.

بر اساس گزاش این نهاد وابسته به کنگره آمریکا، نگرانی هایی در مورد موثر بودن برنامه های آمریکا در سوریه، از جمله در مورد کمک های این کشور به کردهای سوریه وجود دارد. به همین دلیل، اصلاحاتی صورت گرفته که کاهش بخشی از بودجه اختصاص یافته به نیروهای تحت فرمان کردها از آن جمله است.

در این گزارش همچنین از ارزیابی مستمر برنامه آمریکا در مورد حضور این کشور در سوریه صحبت به میان آمده است.

دفتر خدمات پژوهشگی کنگره معتقد است نیروهای دموکراتیک سوریه و شاخه سیاسی آن نقش اصلی را در کنترل مناطق شمال و شمال شرق سوریه ایفا کرده و ارگان های اصلی نظامی و سیاسی اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه در دست نیروهای دموکراتیک سوریه و شورای دموکراتیک سوریه است.

بر اساس این گزارش، با اتفاقاتی که اخیرا در سوریه افتاده و با توجه به این که حمله به پایگاههای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردها بیشتر شده، ممکن است کنگره آمریکا ارزیابی جدید و تصمیم های تازه ای در مورد حضور نیروهای آمریکا در سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردها بگیرد.

کد خبر 2765485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha