پشت پرده یک ماجرا در شهرداری بوکان؛ از ادعای عضو شورای شهر تا جوابیه معاون عمرانی

سرویس آذربایجان غربی- سخنگوی شورای شهر بوکان مدعی تخلف ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومانی در اجرای طرح گردشگری پیاده رو پارک جنگلی "ناله‌شکینه" شده اما معاون عمرانی پروژه این موضوع را رد می کند.

به گزارش کردپرس، علی قادری سخنگوی شورای شهر بوکان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: تخلف ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومانی در اجرای طرح گردشگری پیاده رو "ناله‌شکینه" از سوی معاون عمرانی این پروژه رخ داده که با ورود سازمان بازرسی این میزان تخلف کشف شده است.

قادری در خصوص جزییات تخلف انجام گرفته افزود: ۹۴۴ میلیون تومان فقط پول خرید سنگ ورقه ای است و دستمزد نصب هر متر حدود ۶۹۸ هزار تومان پرداخت شده است، در صورتیکه کارشناسان گفته‌اند دستمزد هر متر حداکثر حدود ۶۴ هزار تومان باید باشد، برای ۲۲۲۸ متر مربع پیاده رو، چقدر اضافه پرداخت شده است حساب کنید، جای دیگر برای پر کردن خاک ۵۳۴ متر مکعب نوشته شده است در صورتیکه کارشناسان نوشته‌اند حتی یک متر مکعب هم قبول نکرده‌اند چون مستند نشده و برای هر متر مکعب حدود ۳۹۰ هزار تومان سند شده است.

او اضافه کرد: همچنین برای ۸۰۰ تن سنگ ورقه‌ای خریداری شده هم کارشناسان گفته‌اند قیمت هر تن تحویل در محل کار ۶۵۰ هزار تومان است یعنی برای هر تن مبلغ ۵۳۰ هزار تومان اضافه پرداخت شده است. این در حالی است که با یک ضرب و جمع ساده متوجه خواهیم شد بیشتر از حدود ٢ میلیارد و ٢٠٠میلیون تومان اضافی پرداخت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بوکان با اشاره به نقش نظارتی شورای شهر تاکید کرد: این موضوع جهت بررسی بیشتر و احقاق حقوق به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

در همین راستا کورش صدیقی، معاون اسبق فنی و عمرانی و مدیر پروژه ناله‌شکینه اتهامات وارده در موضوع مسائل مالی پیاده رو سازی این پروژه را رد کرده و در جوابیه ایی که در اختیار خبرگزاری کردپرس قرار داده آورده است: «جهت تنویر افکار عمومی و جلو گیری از هر گونه شایعه سازی واهی و تخریب چهره شهردار مردمی و خدوم بوکان جناب آقای دکتر محمد خانی در این شرایط حساس، به استحضار عموم همشهریان عزیز می رساند که در عملیات مذکور، ریالی تخلف مالی صورت نگرفته و کلیه استعلامات قیمت از طریق سامانه ستاد(سامانه رسمی مورد تایید سازمان برنامه و بودجه)صورت گرفته است».

در ادامه آمده: «همچنین حجم و میزان کار صورت گرفته در صورت وضعیت های تایید شده ۸۰۰ تن قید شده است ، که بعد از گزارشات متعدد به سازمان بازرسی و تاکید و توصیه نمایندگان سازمان بازرسی به ارجاع امر و برآورد دقیق عملیات توسط کارشناس رسمی دادگستری،کارشناس رسمی دادگستری حجم عملیات را ۷۸۹ تن برآورد نموده و میزان خطا کمتر از دو درصد هست که در پروژه های عمرانی کاملا قابل قبول می باشد.لذا از کلیه کانال ها و رسانه های خبری درخواست می شود در نشر جوابیه مذکور همکاری نمایند».

کد خبر 2764991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha