کشته شدن ۴ تن از شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در گره‌سپی

سرویس سوریه -بر اثر هدف قرار دادن خودرو شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه توسط افراد مسلح ناشناس در حومه گره‌سپی، چهار تن از اعضای این شبه‌نظامیان کشته شدند.

به گزارش کردپرس، چهار عضو شبه نظامیان موسوم به «سلطان مراد» تحت حمایت ترکیه روز گذشته بر اثر هدف قرار گرفتن خودروی آنها توسط افراد مسلح ناشناس در حومه گره‌سپی کشته شدند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، یک منبع اداری در شبە‌نظامیان موسوم به «پلیس نظامی»، اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس یک خودروی نظامی حامل شبه‌نظامیان «سلطان مراد» در نزدیکی روستای «تل ارقم» در غرب سرکانی را هدف قرار دادند.

این منبع تایید کرد که چهار تن از شبه نظامیان «سلطان مراد» بلافاصله پس از هدف قرار دادن کشته شدند.

این منبع گفت این هدف قرار دادن، اولین مورد از نوع خود در منطقه بوده و باعث سردرگمی در صفوف شبه‌نظامیان «ارتش ملی» وابسته به آنکارا شده است.

لازم به ذکر است که شبه‌نظامیان سلطان مراد (به ترکی استانبولی: Sultan Murat Tümeni) یک گروه شورشی شبه‌نظامی در جنگ داخلی سوریه است که با هویت جمعیت ترکمان‌های سوریه ایجاد شده‌است. این گروه پس از اعلام اتحاد با معارضان سوری به مخالفت با دولت سوریه پرداخت و بگونه‌ای سنگین توسط ترکیه پشتیبانی تسلیحاتی، هوایی و مالی می‌شود. این گردان زیرمجموعه تیپ ترکمن سوریه است. گردان سلطان مراد در سال ۲۰۱۳ میلادی بنیانگذاری شده و در سال ۲۰۱۶، ۱۳۰۰ تن شبه‌نظامی داشته‌است.

کشته شدن ۴ تن از شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در گره‌سپی

کد خبر 2764609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha