محاصره کانتون عفرین و شهبا و محلات کردنشین حلب بخشی از محاصره کلی شمال و شرق سوریه است

سرویس سوریه - «حمدان العبید» معاون رئیس مشترک شورای اجرایی AANES ضمن اشاره به محاصره کانتون‌ عفرین و شهبا و محلات کردنشین حلب توسط دولت دمشق، این محاصره را بخشی از محاصره کلی مناطق شمال و شرق سوریه دانست.

به گزارش کردپرس، «حمدان العبید» معاون رئیس مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) در سخنانی اعلام کرد که محاصره کانتون‌ عفرین و شهبا و محلات شیخ‌مقصود و اشرفیه حلب توسط دولت دمشق بخشی از محاصره کلی مناطق شمال و شرق سوریه است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، نیروهای دولت دمشق به محاصره کانتون‌ عفرین و شهبا و محله‌های کردنشین شیخ‌مقصود و اشرفیه در حلب ادامه می‌دهد که در نتیجه آن وضعیت زندگی در این منطقه بدتر شده و روز گذشته منابع ساکن در محلات کردنشین حلب از قطع برق این محلات از تاریخ ۲۳ نوامبر خبر دادند.

همچنین بر اثر محاصره و به دلیل کمبود سوخت و توقف تردد خودروها در کانتون عفرین و شهبا، مدارس تعطیل و ده‌ها هزار دانش آموز در تمامی مقاطع از تحصیل محروم شده‌اند.

در همین رابطه «حمدان العبید» معاون رئیس مشترک شورای اجرایی AANES ضمن اشاره به اینکه محاصره کانتون‌ عفرین و شهبا و محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه بخشی از سیاست تغییر بافت جمعیتی این مناطق است و این امر روش دولت دمشق و دولت ترکیه برای وادار کردن شهروندان به تسلیم و رها کردن مناطق زندگی آنها است، افزود: «این محاصره بخشی از محاصره کلی مناطق تحت کنترل AANES است.»

العبید در ادامه در مورد گذرگاه مرزی «تل کوچر» بین مناطق AANES و عراق گفت: « مشاهده نمودیم که دولت دمشق با وتوی روسیه و چین مانع از عبور کمک‌های بشردوستانه به گذرگاه‌های مرزی شمال و شرق سوریه شد و به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به منطقه را نداد تا به دست ساکنان و مهاجران ساکن در این مناطق برسد.»

العبید تصریح کرد: « سیاست دولت دمشق همان سیاست این دولت از ابتدای بحران سوریه است، یعنی راه حل نظامی به جای راه حل سیاسی و هدف از سیاست‌های دولت دمشق بازگشت مردم سوریه به قبل از سال ۲۰۱۱ است.

العبید تاکید کرد که موضع مدیریت خودگردان، بازکردن گذرگاه‌ها و دوری از سیاسی و نظامی کردن مسائل بشردوستانه است.

العبید همچنین تایید کرد که AANES از همان اول از طریق واسطه‌ها پیامهایی به دولت دمشق و سازمان ملل ارسال کرد تا به محاصره کل شمال و شرق سوریه پایان دهند و گذرگاه‌ها به‌ویژه تل‌کوچر در مرز با عراق را باز کنند.

حمدان العبید در پایان گفت: « متأسفانه طرفی وجود دارد که مانع دسترسی مردم شمال و شرق سوریه و اردوگاه‌های پناهجویان واقع در منطقه به کمک‌های ارسالی به سوریه می‌شود و ما از سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم در برابر مناطق محاصره به وظایف خود عمل کنند.»

کد خبر 2764603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha