غرب چشم خود را به روی تهاجم اردوغان علیه کردها بسته است

سرویس جهان- بنیاد سیاسی رزا لوگزامبورگ با اشاره به سکوت کشورهای غربی در برابر فشارهای دولت ترکیه علیه جریانات سیاسی داخلی کرد در این کشور و حملات ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه نوشت: غرب در برابر تهاجم مداوم ترکیه به کردها سکوت را اختیار کرده است.

به گزارش کردپرس، بنیاد سیاسی رزا لوگزامبورگ که یکی از شش موسسه سیاسی معروف در آلمان است، در مقاله ای از سیات سکوت غرب بویژه آلمان در برابر رویکرد تهاجمی دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در داخل  خارج از این کشور انتقاد کرده است.

این بنیاد با اشاره به دو عملیات گسترده زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه در سال های 2018 و 2019 و حضور دائمی نظامی در شمال اقلیم کردستان، نسبت به عدم انتقاد غرب از رویکرد تهاجمی ترکیه انتقاد کرده است.

موسسه رزا لوگزامبورگ علت سکوت غرب، به ویژه آلمان در برابر سیاست های تهاجمی ترکیه علیه کردها و حتی برخی کشورهای اروپایی را وابستگی اقتصادی غرب به ترکیه و ناتوانی آنها در در پیش گرفتن سیاستی متفاوت در برابر دولت تحت رهبری اردوغان عنوان کرده است.

این نشریه علت موفقیت های انتخاباتی رجب طیب اردوغان را نیز سیاست ضد کردی او در داخل و عملیات های نظامی علیه کردها در عراق و سوریه دانسته است.

این موسسه سیاسی در آلمان تاکید کرده است که تا زمانی که کشورهای غربی رویکرد تعامل مصالحه جویانه و منفعت طلبانه را در برابر ترکیه تغییر ندهند سیاست های تهاجمی ترکیه تغییر نخواهد کرد.

کد خبر 2764124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha