تداوم جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در عفرین

سرویس سوریه - جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در عفرین با توجه به وضعیت امنیت منطقه و بی توجهی سازمان‌های حقوقی بین‌المللی همچنان ادامه دارد و شهروندان ساکنان عفرین و حومه آن روزانه کشته و ربوده می‌شوند و اموال آنها دزدیده می‌شود.

به گزارش کردپرس، یک سازمان حقوقی سوری از تداوم جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در عفرین به دلیل بی توجهی سازمان‌های حقوقی بین‌المللی و وضعیت امنیتی ضعیف منطقه خبر داد  و اعلام کرد که شهروندان ساکنان عفرین و حومه آن روزانه کشته و ربوده می‌شوند و اموال آنها دزدیده می‌شود.

به نوشته آژانس خبری هاوار، سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه گزارش جدیدی از جنایات ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عفرین منتشر کرد.

به گفته این سازمان، سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) به همراه شبه‌نظامیان موسوم به «پلیس نظامی» در شهرستان جندرس، فردی ۵۵ ساله به نام «مجید عثمان» را از روستای قلک جندرس ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

همچنین بر اساس گزارش این سازمان، شبه‌نظامیان موسوم به «سلطان سلیمان شاه»(الامشات)، روحانی مسجدی در نزدیک میدان آزادی عفرین که پیرمردی ۸۲ ساله به نام حسین حبش است را مورد ضرب و شتم قرار داده و ضمن دزدیدن وجوه نقدی که به همراه داشت او را به مکان نامعلومی منتقل کردند.

در گزارش سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه همچنین آمده است که در ماه نوامبر گروهی از سارقان ۱۴ بشکه روغن زیتون را از انبار یک شهروند به نام «احمد احمد» اهل شهرستان ماباتا به سرقت برده‌اند. همچنین تاکسی یک شهروند به نام «فائق خیلو» اهل «بلبل» و خودروی یک شهروند به نام «شیخو عبدالرحمان» اهل روستای هفتاروی عفرین نیز در این ماه به سرقت رفته است.

در ادامه گزارش آمده است که شبه‌نظامیان موسوم به «سلطان مراد» نیز در چند روز گذشته بیش از ۱۰۰ درخت زیتون را پس از سرقت محصول آنها در عفرین قطع کرده‌اند.

این سازمان در پایان اظهار داشت که به دلیل وضعیت امنیتی در سرزمین‌های تحت تصرف ترکیه و شبه‌نظامیان والسته به آن و بی توجهی سازمان های حقوقی بین‌المللی، هر روز جنایات جدیدی در عفرین انجام می‌شود.

کد خبر 2764019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha