جایگاه مشاوران در مدارس استان ایلام تقویت شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در جلسه شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده استان از کمبود مشاوران مدارس در استان انتقاد کرد و گفت: از وزارت آموزش و پرورش این مطالبه را داریم که جایگاه مشاوران در مدارس استان ایلام باید تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا در این جلسه که با تاکید بر شهرستان آبدانان و خودکشی چهار دانش آموز دختر در فواصل کوتاه برگزار شد، تاکید کرد: کمبود مشاور در مدارس استان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگر است.

او گفت: وزارت آموزش و پرورش برای ایلام که استانی مواجه با آسیب‌های اجتماعی و از جمله خودکشی است، باید نسبت به افزایش تعداد مشاوران در مدارس اقدام کند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این سنین دچار تصمیمات احساسی هستند و با بسیاری از مسائل به دلیل کم تجربگی، برخوردی عاقلانه ندارند که در این حالت وجود مشاور دلسوز و دغدغه مند می‌تواند با نقش آفرینی خود از بسیاری از رفتارهای مخاطره آمیز جلوگیری کند.

بهرام نیا همچنین گفت: آموزش و پرورش استان نیز باید از مشاوران مدارس گزارش عملکرد بخواهد که آمار تعداد مراجعین و نحوه راهنمایی و نتایج آن چه بوده است.

به گزارش کردپرس، به گفته معاون آموزش و پرورش استان در این جلسه، تنها ۱۷۰ نفر مشاور در مدارس ایلام خدمت می کنند که ضروری است به عنوان پیش‌نیاز جلوگیری از بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی در استان این خلأ هر چه سریع‌تر جبران شود.

کد خبر 2763789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha