کنسولگری اربیل ظرفیتی مناسب برای توسعه روابط اقتصادی با اقلیم کردستان است

سرویس کرمانشاه _ دکتر نادر نادری گفت: کنسولگری ایران در اربیل عراق یک ظرفیت‌ بسیار ممتاز و ارزشمند برای توسعه همه جانبه و پایدار روابط اقتصادی و تجاری و بازرگانی با اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس؛ نشست مشترک مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با حضور یونس امیری مشاور استاندار کرمانشاه در امور گسترش ارتباطات و تعاملات با کشور عراق برگزار شد.

دکتر نادر نادری در ابتدای این نشست ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در منطقه آزاد ارایه کرد و در ادامه گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی در ابعاد مختلف با اقلیم کردستان از جمله اولویت‌های مجموعه منطقه آزاد قصرشیرین است.

وی یادآور شد: همچنین ایجاد منطقه آزاد مشترک میان اقلیم کردستان و کرمانشاه و  توسعه مناسبات با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دارای اهلیت اقلیم کردستان از دیگر اولویت‌های منطقه آزاد قصرشیرین است. 

مدیر اجرایی منطقه آزاد با تقدیر از پیگیری‌ها و دغدغه‌مندی دکتر رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل پیرامون توسعه مناطق آزاد همجوار با اقلیم کردستان، تاکید کرد: بی گمان مجموعه کنسولگری ایران در اربیل عراق یک ظرفیت‌ بسیار ممتاز و ارزشمند برای توسعه همه جانبه و پایدار روابط اقتصادی و تجاری و بازرگانی با اقلیم کردستان است.

در ادامه این نشست یونس امیری مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق عنوان کرد: منطقه آزاد قصرشیرین یک ظرفیت تجاری و اقتصادی بسیار ارزشمند برای پیشرفت منطقه و استان کرمانشاه است.

وی افزود: منطقه آزاد قصرشیرین برای نقش آفرینی بهتر در توسعه منطقه نیازمند گسترش روابط اقتصادی با کشور عراق به ویژه اقلیم کردستان است.

  امیری عنوان کرد: گسترش همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم در این زمینه را به عنوان یک اولویت دنبال می کنیم.

در ادامه این نشست نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل نیز ضمن ابراز خرسندی از ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین، آمادگی مجموعه کنسولگری ایران در اربیل را برای فراهم ‌نمودن بستر توسعه روابط و همکاری‌های مشترک با اقلیم کردستان عراق و پی‌گیری ایجاد منطقه آزاد مشترک اعلام کرد.

کد خبر 2763329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha