رشته های ورزشی ایلام را از پایه دریابید / ابراهیم محمدی

سرویس ایلام - روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به ورزش در بین نونهالان و نوجوانان استان، عنوان کرد: به دلیل عدم امکانات و فضای مناسب در مدارس ایلام شاهد عدم شکوفا شدن استعدادهای ورزشی در استان هستیم و در زنگ ورزش، مربیان ورزشی دانش آموزان را اغلب به حال خود رها کرده و یا فقط به یک یا دو رشته ورزشی فوتبال یا تنیس روی میز می پردازند.

به گزارش کردپرس، یکی از بارزترین استعدادهای ورزشی در هر رشته توجه به ورزشکاران  پایه است، در چند سال گذشته ایلام در مقطعی در یکی از رشته های ورزشی خوش درخشیده، اما این اتفاق میمون گذرا بوده است و اغلب تکرار نشده است.

اگر به گذشته برخی رشته های ورزشی در استان نگاهی داشته باشیم، خواهیم دید که در رده نونهالان و نوجوانان در رشته فوتبال، هاکی، هندبال و... ایلام در مقاطعی حرفی برای گفتن در کشور داشته است و اخیرا هم مسابقات لیگ برتر هندبال در رده نوجوانان، در دور برگشت، ایلام از هشتم آبان ماه میزبان بود و هدف نگارنده به همین بهانه است که به اختصار چند سطری خطاب به مسئولان و مدیران خواهیم نگاشت.

اول اینکه مسئولان باید بدانند استعداد هر فرد در دوران کودکی مشخص می شود و آموزش و پرورش در این راستا، اهتمام ویژه را داشته باشد که به دلیل عدم امکانات و فضای مناسب در مدارس شاهد عدم شکوفا شدن استعدادها هستیم. همانطور که همه می دانیم، در مدارس و در زنگ ورزش، مربیان ورزشی دانش آموزان را اغلب به حال خود رها کرده و یا فقط به یک یا دو رشته ورزشی فوتبال یا تنیس روی میز پرداخته و اگر دانش آموزانی که علاقمند به این دو رشته نبوده و در دیگر رشته ها استعداد داشته باشند، تکلیف‌شان مشخص نیست.

دوم آنکه بی شک نونهالان و نوجوانان در یک رشته استعداد ذاتی دارند و حال سوال این است که چطور می توان آنها را شکوفا کرد؟ مشخص است مسئولان ذیربط به محض آگاهی از استعداد باید حمایت از آنها را در مراحل بعدی داشته باشند تا موفقیت حاصل شود. در همین چند سال اخیر بسیاری از موفقیت ها در رشته ها توسط نونهالان و نوجوانان برای استانمان به دست آمده و بدلیل بی توجهی متاسفانه، گاها شاهد تنزل در بعضی رشته ها بوده ایم و این در حالی است که استان ایلام مثل بقیه نقاط ایران، در بسیاری از رشته های ورزشی دارای استعدادهای فراوان است که با کمی توجه مسئولان می توان سال ها شاهد درخشش آنها در سطح کشور و حتی بین المللی باشیم.

نکته دیگر که به آن کمتر پرداخته شده، این است که در استان ایلام در بسیاری از رشته های ورزشی شاهد رشد یک منطقه بوده و در اکثر شهرستان ها بدلایل مختلف خبری از توسعه‌ آنجا نبوده و نیستیم و این مسئله باعث نارضایتی و عدم توسعه‌ متوازن شده است. امروزه با وجود استعدادها در رده های سنی پایین در رشته های تیمی گاها بسیاری از هم تیمی ها از یک جمع خاص شکل گرفته و مسئولان ذی ربط بهتر است جهت پیشرفت و موفقیت، عدالت ورزشی را در همه شهرها و روستاهای استان رعایت کنند.

و حرف آخر اینکه همانطور که در بالا به نکاتی در خصوص لزوم توجه به نسل جوان و آینده دار، مدیران و مسئولان ارشد استان ردیف بودجه ورزشی را در همه سطوح در رشته هایی که شانس موفقیت بیشتر است را مدنظر داشته باشند تا شاهد شکوفائی نسل جوان در آینده نزدیک باشیم.

امید است که مسئولان ذیربط حوزه ورزش، بتوانند مدیران نفتی را در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی برای اسپانسری تیم ها و افراد دارای استعداد متقاعد کرده و استان ما مثل سایر استان های کشور از این گونه مزایا برخوردار شود.

کد خبر 2762881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha