وزیر جهاد کشاورزی: نهضت تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای در کشور در حال شکل گرفتن است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش توسعه گلخانه ها، نهضت تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای در حال شکل گرفتن است و عمده محصولات تولیدی نیز صادراتی است.

به گزارش کرد پرس، محمدعلی نیکبخت در حاشیه افتتاح مجتمع گلخانه ای روستای قبا سرخ در جمع خبرنگاران، گفت: رویکرد جهاد کشاورزی در این دولت توجه خاص در سرمایه گذاری تولید محصولات گلخانه ای است.

وی اظهار کرد: طی بازدیدهای که از سراسر کشور صورت گرفته نهضت تولیدات گلخانه ای در حال شکل گرفتن است و عمده محصولات تولیدی صادراتی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: تولید محصولات گلخانه ای در خارج از فصل تولید برخی محصولات کشاورزی موجب تنظیم بازار می گردد.

نیکبخت ادامه داد: در این دولت مسیر برای صاحبان و سرمایه گذاران تولیدات گلخانه ای تسهیل شده و هیچ محدودیت و ممنوعیت برای صادارت محصولات گلخانه ای وجود ندارد. 

وی یادآور شد: تولیدات گلخانه ای افزایش اشتغال و محصولات را به دنبال دارد و صاحبان آن می توانند در خارج از کشور سهمی برای فروش پیدا کنند و موجب ارز آوری شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در مسیر صادرات محصولات گلخانه ای محدودیت های وجود دارد که امیدوارم در بودجه سال ۱۴۰۳ با همکاری مجلس این مشکلات رفع شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب رفع موانع تولید و توجه به معیشت و سفره مردم است، گفت: همه دستگاه ها باید به عنوان اولویت اول به تولید محصولات کشاورزی توجه خاص داشته باشند.

وی اظهار کرد: هدف اصلی ما کاهش محدودیت های مالی است و همینجا اعلام می کنم از اشتیاق و تقاضای مردم برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به ویژه گلخانه ای استقبال می کنیم و تلاش می کنیم محدودیت های مالی را کاهش دهیم.

کد خبر 2762736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha