محور اصلی حکمرانی اسلامی «مردم» هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین اختتامیه اولین همایش حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی عنوان کرد: محور اصلی حکمرانی اسلامی «مردم» هستند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار عنوان کرد مانند نظام‌های دموکراتیک دنیا، در حکمرانی اسلامی نیز نقش مردم به عنوان محور اصلی مورد توجه است و در حوزه قانونگذاری و اجرای قانون اهمیت بنیادین دارد.

وی افزود: تفاوت نظام‌های دموکراتیک غربی با حکمرانی اسلامی این است که آنها هرجا بخواهند و بتوانند خلاف آن اصول و بر ضد مردم عمل می‌کنند اما قوانین موضوعه در جوامع اسلامی باید با موازین شرعی تطبیق داده شود. 

او گفت: آن نقشی که در حکمرانی اسلامی کارگزاران در رابطه با اجرای قانون دارند اگر بتوانیم آن را خوب معرفی کنیم در دنیا انقلابی در حوزه نظری و عملی ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام عنوان کرد: از دیدگاه امام رضا (ع) یک حکمران باید در گفتار صداقت، در رفتار عدالت و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند که این سه موضوع شالوده حکمرانی است که اگر در جهان به آن عمل شود، شاهد نسل کشی ها و قتل عامهایی چون کشتار مردم مظلوم غزه نخواهیم بود.

کریمی تبار گفت: اگر به این سه مولفه در کشور و در سیاست داخلی عمل شود دیگر عملکرد بد کارگزاران به پای دین نوشته نخواهد شد.

او گفت: باید تفاوت های حکمرانی اسلامی و حکمرانی غربی برای تشنگان معنویت و عدالت باید بیان شود.

خطیب جمعه ایلام افزود: در غرب تمام تلاش برای دنیای انسانهاست اما در حکمرانی اسلامی، هم توجه به معاش و هم توجه به معاد است یعنی حکمران هم در برابر دنیا و هم در برابر عقبای مردم مسئولیت دارد.

کد خبر 2762549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha