سومین شماره فصلنامه واده‌نگ کورد منتشر شد

سرویس کرمانشاه _ سومین شماره فصلنامه فرهنگی، ادبی «واده‌نگ کورد» با ویژه‌نامه‌ای برای محمد شکری شاعر و نویسنده فقید کرمانشاهی منتشر شد.

مرتضی حاتمی نویسنده و روزنامه نگار کرمانشاهی در اینباره به خبرنگار کردپرس گفت: سومین شماره فصلنامه فرهنگی و ادبی دوزبانه «واده‌نگ کورد» با ویژه‌نامه‌ای برای زنده یاد محمد شِکری (آرش)، شاعر و نویسنده فقید کرمانشاهی منتشر شد.

وی ادامه داد: این فصلنامه که در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی توزیع می‌شود، صفحاتی به این نویسنده، منتقد و شاعر کرمانشاهی اختصاص داده شده است.
 
دبیر سرویس استان کرمانشاه فصلنامه واده نگ کورد تصریح کرد: این ویژه‌نامه با عنوان (آرش تاق‌وه‌سان در سرزمین شعر و داستان) با آثار و نوشته‌هایی از: استاد محمدعلی سلطانی، سیدقاسم ارژنگ‌صحنه، محمدجواد عبدی، محمدامین مروتی، محسن احمدوندی، مرتضی حاتمی و اشعاری از زنده یاد شکری در 15 صفحه منتشرشده است.

حاتمی ادامه داد: در شماره های اول و دوم این فصلنامه مطالبی از استاد منصور یاقوتی، زنده یادان قاسم امیری و کیومرث عباسی قصری،سید فرزاد ذوالنوری، استاد محمدعلی سلطانی، استاد پرتو کرماشانی، بشیر نظری و... در قالب های خبر، گزارش گفت و گو و ... منتشر شده است.

 وی ادامه داد: استاد «محمد شکری (آرش کرمانشاهی) از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی و رسانه ای استان کرمانشاه بود که سال‌ها برای بالندگی و تعالی ادبیات داستانی و شعر در استان کرمانشاه تلاش کرد و دغدغه‌مند تلاش بسیار داشت.

وی ادامه داد: تلاش‌های او در این راستا برای تاریخ فرهنگ و ادبیات کرمانشاه مغتنم و قابل احترام است و می‌توان بارها کارنامه ادبی‌اش را بازخوانی و لایه‌هایی پنهان از جهان‌بینی و بینش فردی و اجتماعی‌اش را واکاوی کرد و به قدرت کلام و ساختار آثار و اندیشه‌هایش در آثارش پی برد.
 
حاتمی اظهار کرد: دریافت‌های عمیق زنده یاد شکری از «حافظ» و دغدغه‌هایش در تکنیک و محتوا و نثر در ادبیات داستان و ارائه مقاله ارزشمند (نگاهی به:ساختار رئالیسم هنرمندانه) عنوانی که برای (رئالیسم جادویی) ترجیح و پیشنهاد داده بود، سختکوشی‌های رسانه‌ایش در دهه هفتاد و بازکردن فضایی مناسب برای انتشار و انعکاس آثار فاخر ادبی و همت جدی در نگارش داستان‌های تکنیکی، می‌تواند بخش‌هایی از تلاش او در ساحت فرهنگ و ادب استان کرمانشاه، را نشان دهد.
 
حاتمی ادامه داد: این ویژه‌نامه تنها احترامی کوچک برای جایگاه ارزنده، تاثیرگذار و بلند محمد شکری است و بضاعتی اندک در زمانی کوتاه. از «مزدک شکری» که عکس‌هایی از آلبوم خانوادگی برای چاپ در ویژه‌نامه در اختیارم گذاشت و از همراهی و همدلی شاعران گرامی، «حاجی‌محمد احمدی» و «سیدقاسم ارژنگ‌صحنه» و سایر عزیزان که در تدوین این ویژه‌نامه همکاری کردند، سپاسگزارم.»
 
به گزارش کردپرس محمد شکری، شاعر،منتقد و نویسنده متخلص به (آرش کرمانشاهی) پنجم تیرماه سال جاری در سن 80 سالگی در کرج درگذشت و در باغ فردوس شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.
 
فصلنامه واده‌نگ کورد، به صاحب ‌امتیازی و مدیرمسئولی یاسر بابایی، نویسنده، ناشر و روزنامه‌نگار به همت انتشارات نیشتِمان منتشر می‌شود و این شماره در ۸۲ صفحه و به قیمت ۸۵ هزارتومان با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی منتشر شده است.

کد خبر 2761844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha