واگذاری طرح های میراث با ترک تشریفات/ پای شرکت «فرآیند» در میان است

حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان وارد حاشیه هایی شده که می توان به تغییر برنامه پایانی وزیر میراث فرهنگی در سفر کردستان در سکوت رسانه ای، ادعای درآمد ۱۰ میلیون دلاری صنایع دستی کردستان، ضربه به ثبت جهانی غار کرفتو، تناقض گویی های مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در رسانه ملی و نابودی میراث تاریخی استان توسط «مهرزاد گروپ» اشاره کرد و حالا نیز صدای واگذاری طرح های میراث فرهنگی با ترک تشریفات به یک شرکت خاص درآمده است.

به گزارش کرد پرس، اسنادی به دست خبرنگار کرد پرس رسیده که نشان می دهد، شرکتی به نام شرکت «فرآیند»  طرح های حوزه میراث و گردشگری را با توجه به قدرت نفوذ رئیس هیئت مدیره این شرکت، با ترک تشریفات از آن خود می کند.

چند ماه پیش طرح احداث کاخ موزه عمارت های خسروآباد، خانه کرد و موزه سنندج از سوی مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ارائه می شود و پس از مدتی بدون برگزاری هیچگونه مزایده ای، این طرح ها با ترک تشریفات قانونی به شرکت (فرآیند)  واگذار می شود.

در واقع مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، قرارداد ۶۰۰ میلیون تومانی برای احداث این طرح ها را با شرکتی بسته که خود، رئیس هیئت مدیره آن مجموعه است و جدا از ترک تشریفات قانونی، تضاد منافع را نیز داشته و کاملا خلاف قانون واگذاری ابنیه تاریخی به صورت مناقصه ای و مزایده ای است.

البته ظاهراً واگذاری این طرح ها به شرکت فرآیند تنها بخشی از تخلفات  است و در طرح احداث موزه سقز نیز همین موضوع در جریان بوده و مسئله راه اندازی این موضوع به حدی کش داده می شود که در نهایت با ترک تشریفات قانونی راه اندازی آن نیز به زیر مجموعه های مدیریتی  واگذار شود و در نهایت هم شهریور امسال این موزه احداث شد.

با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان رقم خورده، انتظار می رود استاندار کردستان به عنوان مسئول ارشد استان و همچنین نهادهای نظارتی مانند بازرس کل استان کردستان به این موضوع ورود کرده تا اذهان و افکار عمومی نسبت به برخورد با تخلفات صورت گرفته و متخلفان، روشن و آگاه شود.

کد خبر 2761429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha