جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان آغاز به کار کرد

سرویس آذربایجان غربی-دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان با حضور جمع کثیری از هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی آغاز به کار کرد.

به گزارش کردپرس، در ابتدای آئین افتتاحیه این جشنواره ناصح محمدخانی شهردار شهر بوکان  ضمن قدر دانی از برگزارکنندگان این جشنواره هنر را یکی از مهمترین نیازهای بشری دانست و گفت: بسیار بسیار مفتخر و خرسند و خوشنود هستیم که امروز در جمع استاید و هنرمندان و هنردوستان ۲۲ استان ایران اسلامی عزیزمان در دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی به میزبانی شهر بوکان، شهر نخبگان و فرهیختگان، میزبان شما عزیزان و سروران ارجمند هستیم و امیدواریم که انشاءالله در طول این سه روزی که افتخار میزبانی شما عزیزان را داریم، توانسته‌ باشیم لحظات خوب و خوش و به‌یادماندنی را برای شما خلق کنیم.

محمدخانی افزود: تئاتر می‌تواند عامل پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه باشد. تئاتر به عنوان ستون فرهنگی جامعه در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند نقش بسیار موثری را ایفا کند. بخش هنر به‌ویژه هنر اصیل تئاتر در ایران اسلامی‌ عزیزمان، در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگی جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و هنرمندان ما می‌توانند با اتکا به فرهنگ غنی اسلامی و بومی در جهت اصلاح هنجاری‌های جامعه حرکت‌ کنند.

او بیان کرد: نمایش از یک سوی آیینه فرهنگ، هویت و تمدن یک جامعه و از سوی دیگر عنصر مقوّم آن است و هنرهای نمایشی، بازتاب تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زمانه خود هستند که با ظرفیتی غنی و سرشار از ایده، تخیل، تفکر و اندیشه به چرخه تولید و ارتقای میراث تمدنی جوامع و وقوع‌های زندگی اجتماعی کمک می‌کنند.

 در ادامه، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان نیز در سخنانی برگزاری چنین جشنواره‌های را نشان از پویایی و رشد هنر در این شهرستان دانست و گفت: تئاتر یکی از جذاب‌ترین هنرهاست که از طریق نمایش به جامعه پیام‌ها و ایده‌ها را منتقل می‌کند. در این موجودیت هنری، داستان‌های انسانی و قصه‌های شگفت‌انگیز به صورت زنده برای مخاطبان عرضه می‌شود و می‌تواند سبب تأمل، همدلی و تاثیرگذاری بر جامعه شود.

عباسی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های تئاتر بیشتر از هرچیزی اهمیت استثنایی‌ای دارد. این رویدادها، فرصت مناسبی برای افراد جوان، تازه‌کاران و مشتاقان تئاتر به نمایش استعدادهای خود در زمینه‌ی بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و سایر بخش‌ها می‌دهد. از این طریق، فراگیری و پذیرش هنر در جامعه ترویج می‌یابد و باعث تغییر و پیشرفت فرهنگ و هنر در جامعه می‌شود.

در ادامه برنامه افتتاحیه، علی رمضانی معاونت محترم هنریی و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در سخنانی بیان کرد: رقابت و برگزاری جشنواره‌های تئاتر در جامعه، برای هنرمندان به عنوان فرصتی نه تنها برای نمایش مهارت و خلاقیت خود، بلکه برای ایجاد تعاملات هنری در سطح بین‌المللی و تبادل دانش، نظر و تجارب است. این تعاملات باعث ترسیم یک تصویر بزرگ دنیای هنری جهان می‌شود و نقش مشترکی برای گسترش و توسعه‌ی هنر در سطح جهانی دارد.

 رمضانی افزود: برگزاری جشنواره‌های تئاتر نه تنها از لحاظ شخصی، فرهنگی و هنری اهمیت زیادی دارد، بلکه به امید خلق فضایی پویا و خلاق برای تبادل ایده‌ها و نگرش‌های متفاوت بین افراد مختلف جامعه است. جشنواره‌ها نقش مهمی در توسعه هنر و همبستگی اجتماعی داشته و می‌توانند به تأمین بهترین شرایط برای بروز استعدادهای جدید و یک زندگی فعال فرهنگی در جامعه کمک کنند.

در ادامه برنامه هنرمندان شرکت کننده در دومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان با حضور بر روی فرش قرمز مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند.

در این جشنواره ۳۶ اثر از هنرمندان ۲۲ استان کشور به مدت ۳روز (۸ تا۱۰) مهرماه ۱۴۰۲ در سالن فرهنگ و ارشاد بوکان به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

کد خبر 2761415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha