در صورت تداوم مواضع پارتی ناگزیر درگیری روی خواهد داد

سرویس ترکیه - «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای رهبری KCK اعلام کرد که اگر پارتی به مواضع خود ادامه دهد ناگزیر درگیری‌ روی خواهد داد حتی اگر به خواست PKK نباشد.

به گزارش کردپرس، «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اگر حزب دمکرات کردستان(پارتی) به مواضع خود ادامه دهد حتی اگر بە خواست ما هم نباشد ناگزیر درگیری‌ روی خواهد داد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، «جمیل بایک» رئیس مشترک شورای اجرایی KCK در مصاحبه‌اش با این خبرگزاری اظهار داشت که نیروهای پا تی در اقلیم کردستان در حال حمله هستند و خطر درگیری مسلحانه با نیروهای حزب کارگران کردستان(PKK) وجود دارد. با این وجود حتی اگر خارج از خواست ما باشد، ناگزیر درگیری روی خواهد داد.

جمیل بایک در ادامه گفت: «اگر فعالیت‌های PKK و فشار مبارزات آنها بر دولت ترکیه نبود، ترکیه وضعیت جدید عراق و وضعیت اقلیم کردستان را نمی‌پذیرفت. شخصی که مسئول برگزاری جلسات با عبدالله اوجالان در زندان امرالی بود، هاکان فیدان بود. هاکان فیدان خود چندین بار با اوجالان ملاقات کرد و گفت که یک راه حل سیاسی و دموکراتیک برای مشکل کرد دارد اما اکنون همه می دانند که چقدر دروغگو بوده است.»

وی همچنین افزود: « پارتی اطلاعاتی را در اختیار ترکیه قرار می‌دهد، اسکان، تدارکات و غذا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و از محل اختفای نیروهای PKK جاسوسی می‌کند. به نظر می‌رسد این همکاری در مصاحبه‌های آنها با هاکان فیدان در سفرش به بغداد و اربیل عمیق‌تر شده است و متأسفانه اربیل تسلیم اردوغان شده است.»

بایک ادامه داد: « پارتی از پرچم اقلیم کردستان برای محافظت و مخفی کردن سربازان دولت ترکیه استفاده می‌کند، وضعیت کنونی برادوست و سیدکان ادامه حملات دولت ترکیه علیه مناطق حفاظتی مدیا است. واضح است که روابط پارتی با دولت ترکیه و تحرکات نیروها مقدماتی برای جنگ است.»

لازم به ذکر است که پس از سفر «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه به اربیل و دیدار با مقامات اقلیم کردستان بر شدت حملات ارتش ترکیه علیه PKK افزوده شد و در تاریخ ۱۳ سپتامبر نیز پس از لشکرکشی نیروهای پارتی به حومه سیدکان بین PKK و پارتی درگیری روی داد.

کد خبر 2761142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha