جایگزین شدن ۱۵ مدرسه کانکسی در ایلام با مدرسه یک کلاسه

سرویس ایلام - مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس ایلام گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ مدرسه کانکسی با ساخت مدرسه یک کلاسه استاندارد با مجموع زیربنای ۹۲۳ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان جایگزین شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جلال حمره پیش از خطبه های نماز جمعه امروز شهر ایلام با ارائه عملکرد اداره کل نوسازی مدارس استان در دولت سیزدهم، اظهار داشت: تسهیل کننده فرایند یادگیری و تربیت دانش آموزان در بروز خلاقیت، مهارت آموزی و تعامل سازنده در رشد شخصیت آنها موثر است.

وی افزود: فضاهای آموزشی استان منطبق بر معماری و فرهنگ تمدن اسلامی ایرانی و متناسب با ویژگی‌های جسمی، جنسیتی و روحی دانش آموزان و معلمان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام اضافه کرد: همچنین این فضاهای آموزشی، برخورداری از نمازخانه، کتابخانه، فضای سبز و ورزش، کانون تربیتی، آموزشی و فرهنگی محله و دارای امکانات و شرایط مناسب و ارتباط موثر با جامعه محلی، متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و معیارهای زیست محیطی است.

حمره اضافه کرد: مدارس ایلام مطابق با استاندارد سازی روز و دارای امکانات تجهیزات و لوازم استاندارد برای تسهیل یادگیری و از تاسیسات مناسب با تاکید بر استفاده از انرژی طبیعی و پاک برخوردار است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام در ادامه از استانداردسازی سیستم گرمایشی ۴۰۰ مدرسه با ۱۲۰۰ کلاس درس و اعتبار ۳۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ساخت و تعمیر آبخوری و سرویس بهداشتی ۶۰ فضای آموزشی با ۲۳۰ کلاس درس به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان، عایق رطوبتی پشت بام مدارس ۱۸۰ هزار متر مربع با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان و سفالت محوطه مدارس ۲۰ هزار متر مربع به مبلغ ۸ میلیارد تومان از دیگر اقدامات این دستگاه اجرایی در دولت سیزدهم است.

وی عنوان کرد: در دور اول سفر رییس جمهور به استان احداث دو باب استخر در شهرستان‌های ایلام و مهران مصوب و در دستور کار قرار گرفت.

حمره افزود: استخر ایلام در مهرماه و استخر مهران نیز در آبان ماه سال جاری افتتاح به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۳۷ پروژه آموزشی در این سفر مصوب شد که تاکنون ۳۲ طرح آن به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 2760542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha