رقابت شدید میان اعضای AKP برای نامزدی در انتخابات شهرداری استانبول

سرویس ترکیه - روزنامه نگار نزدیک به AKP از رقابت شدید میان اعضای ارشد AKP برای برگزیده شدن به عنوان نامزد انتخابات شهرداری استانبول خبر داد.

به گزارش کردپرس، ارسین چلیک ستون نویس روزنامه ینی شفق، از رسانه های نزدیک به حزب عدالت و توسعه (AKP) در یادداشتی با بررسی انتخابات ماه مارس، نسبت به احتمال درگیری میان اعضای ارشد AKP برای برگزیده شدن به عنوان نامزد AKP در انتخابات پیش رو هشدار داد. او اعضای AKP را برای پس گرفتن استانبول از چنگ اپوزیسیون «هیجان زده» توصیف کرد.

به گفته چلیک، توفیق گوک سو شهردار منطقه اسنلر، مراد کوروم وزیر سابق محیط زیست و شهرسازی و عادل قارا اسماعیل اوغلو وزیر سابق حمل و نقل و زیر ساخت ها، سه گزینه اصلی AKP هستند که احتمالا یکی از آنها به عنوان نامزد شرکت در انتخابات شهرداری ها از حوزه استانبول معرفی خواهند شد. 

او با بیان این که این سه نامزد بالقوه در حال تلاش برای جلب توجه افکار عمومی به سوی خود هستند، این که کدام یک از آنها به عنوان نامزد استانبول معرفی شود را معطوف به نظر شخص رجب طیب اردوغان رئیس AKP دانست.

چلیک نوشت: «اردوغان به بررسی روندهای سیاسی، نظرسنجی‌ها و قدرت کلی نام‌های مد نظر اهمیت می‌دهد. او برای معرفی نامزدها عجله نمی‌کند. او معمولاً تا روزهای آخر منتظر می‌ماند. افراد ذکر شده نیز تلاش می‌کنند تا توجه اردوغان را جلب کنند.»

روزنامه نگار طرفدار AKP، در ادامه با بیان این که رقابت این افراد ممکن است به نوعی درگیری درون تیمی در AKP بدل شود، نوشت: «من این را حس می کنم که رقابت میان این افراد برای نامزدی استانبول، به نوعی درگیری تیمی بدل خواهد شد. این افراد تلاش خواهند کرد تا هر چه بیشتر در معرض توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار بگیرند. این رقابت ممکن است به شکل گیری اردوگاه های درون حزبی و درگیری میان آنها بدل شود.»

چلیک در پایان با اشاره به دیدار اخیر خود با یکی از مقامات AKP، نوشت: «رقابت میان اعضای AKP بسیار زودتر از زمانی که انتظارش را داشتم آغاز شد. من فکر می کردم این رقابت دست کم پس از برگزاری کنگره حزب رخ دهد. انگار دوستان ما بسیار هیجان زده هستند که استانبول را پس بگیرند.»

لازم به ذکر است که در هفته های گذشته شایعاتی از احتمال نامزدی سلیمان سویلو وزیر کشور سابق و نماینده مجلس از AKP، نیز منتشر شد. از آنجا که رسانه ها در ترکیه در شکل دهی افکار عمومی و به اشتباه انداختن سیاستمداران اپوزیسیون بسیار تاثیر گذار هستند، احتمال این وجود دارد که چنین نوشته هایی در رسانه های نزدیک به حزب حاکم برای رد گم کنی و جلب توجه اپوزیسیون به سوی افراد دیگر باشد. 

کد خبر 2760469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha