کمال بلبل نامزد ریاست حزب چپ سبز می شود

سرویس ترکیه - کمال بلبل نماینده سابق HDP در حال آماده شدن برای شرکت در انتخابات درون حزبی و به دست گرفتن ریاست حزب چپ سبز است.

به گزارش کردپرس، کمال بلبل نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نامزد شرکت در انتخابات ریاست مشترک حزب چپ سبز (حزب جایگزین HDP)  می شود.

پس از شکست احزاب مختلف اپوزیسیون در انتخابات ماه می، بسیاری از مقامات HDP و طرفداران مردمی آن خواستار تغییر رؤسای مشترک HDP/ حزب چپ سبز شدند. پروین بولدان و مدحت سنجر رؤسای مشترک HDP اعلام کردند که انتقادها را بررسی کرده اند و در کنگره آتی حزب نامزد ریاست نخواهند شد.

پس از آن کنگره های استانی HDP و حزب چپ سبز در استان های مختلف برگزار شدند. HDP و حزب چپ سبز در حلی آمادگی برای برگزاری کنگره بزرگ حزب در ماه سپتامبر هستند. 

پایگاه خبری آرتی گرچک امروز در گزارشی از آمادگی کمال بلبل نماینده سابق HDP در مجلس ترکیه، برای شرکت در انتخابات داخلی حزب چپ سبز خبر داد. کمال بلبل گفته است که به زودی به طور رسمی نامزدی خود را اعلام خواهد کرد. 

حزب چپ سبز کنگره خود را در تاریخ 16 یا 17 سپتامبر برگزار خواهد کرد. نام حزب نیز قرار است در این کنگره تغییر کند. 

اگرچه بلبل آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست حزب اعلام کرده است، برخی خبرها از پشت صحنه HDP و حزب چپ سبز حاکی از بحث بر سر چند گزینه مختلف برای نامزدی در انتخابات داخلی این حزب هستند.

کد خبر 2759821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha