کسب رتبه اول کشوری توسط دانش آموزان سنندجی در جشنواره نوجوان خوارزمی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: مهنا بهمنی و تینا محمودی دانش آموزان با نیاز ویژه توانمند سنندجی در نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی موفق به کسب رتبه اول کشوری شدند.

به گزارش کرد پرس، طالب محمدی گفت: در نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی دانش آموزان دوره اول متوسطه استثنایی، دوره اول متوسطه پیش حرفه ای و دانش آموزان تحت آموزش تلفیقی فراگیر استان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار دانش آموزان با نیازهای ویژه در این جشنواره حضور یافتند، افزود: مهنا بهمنی و تینا محمودی دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای بهاران سنندج با صرف فعل خواستن توانستن است حائز این افتخارآفرینی برای دانش آموزان استثنایی استان شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: این دانش آموزان توانمند در محور بازارچه های کسب و کار دانش آموزی موفق به کسب این مقام ارزشمند کشوری شدند.

محمدی با بیان اینکه ۸ دانش آموز استان در ۵ محور جشنواره به مرحله کشوری راه یافتند، ادامه داد: دانش آموزان نیاز ویژه ذهنی در محور دست سازه (تیم ۲ نفره)، در محور بازارچه (تیم ۲ نفره)، در محور فرهنگ و هنر، تربیت بدنی دختر، تربیت بدنی پسر، و دانش آموز آسیب دیده شنوایی در محور زبان و ادبیات فارسی به این مهم دست یافتند.

وی با برشمردن جشنواره خوارزمی به عنوان بزرگترین رویداد علمی – پژوهشی و مهارتی دانش آموزان دوره اول متوسطه، یادآور شد: این جشنواره با هدف کمک به دانش آموزان در هویت یابی، توسعه توانمندی ها، فرصت آفرینی برای شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی و شغلی برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان بیان کرد: این جشنواره در راستای اجرای راهبرد کلان ۸ نقشه جامع علمی کشور، راهکار ۱- ۱۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بند ۱-۲-۱۳ برنامه درسی ملی با موضوع برنامه ها و رویدادهای کیفیت بخشی و بهبود فرآیندهای یاددهی - یادگیری برگزار شد.

محمدی گفت: در این دوره از جشنواره دانش آموزان با نیازهای ویژه در محورهای ۱۳ گانه از جمله قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، دست سازه، بازارچه های کسب و کار دانش آموزی و برنامه نویسی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی زبان های خارجی، آداب و مهارت زندگی و بنیان خانواده شرکت کردند.

کد خبر 2759739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha