احتمال حضور نماینده سنندج در لیگ دسته دوم فوتبال کشور/از فعالیت های ورزشی حمایت نمی شود

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر سنندج گفت: با توجه به قول مساعد رئیس فدراسیون فوتتبال مبنی بر واگذاری امتیاز تیم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور، حضور نماینده سنندج در این لیگ قوت گرفت.

به گزارش کرد پرس، فرشید جهان بین در نشست خبری با خبرنگاران کردستان، با بیان اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر سنندج از سال ۹۱ تا کنون فعالیت ورزشی خود را در رشته فوتبال آغاز کرده است، گفت: در اوایل دهه ۹۰ علیرغم اینکه ۱۲ باشگاه فوتبال در کردستان فعال بود، به یکباره همه تیم ها منل شد و فوتبال کردستان رو به افول بود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های اعضای هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر سنندج زنده نگه داشتن ورزش فوتبال در این شهر است، افزود: در همان سال امتیاز باشگاه فوتبال سنه دژ را خریداری کردیم و با همراهی پییشکسوتان فوتبال کردستان، این باشگاه را راه اندازی کردیم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر سنندج اظهار کرد: در مدت فعالیت ۱۲ ساله این باشگاه تا کنون حتی یک ریال از سوی دولت و یا اسپانسر ورزشی کمک دریافت نکرده ایم و در تمام دوران فعالیت باشگاه با حمایت پیشکسوتان و تعدادی از دوستانمان این مجموعه را مدیریت کرده ایم.

جهانبین ادامه داد: متاسفانه هیچ کدام از مسئولان استان در زمینه حمایت از ورزش ورود نکرده و حتی شهرداری که بر اساس قانون می تواند به حوزه ورزش کمک کند نیز از این کار خودداری کرده است.

وی یادآور شد: علاوه بر حمایت مادی یکی دیگر از مشکلات باشگاه نبود ساختمان، ورزشگاه و زمین چمن اختصاصی بود که در نهایت در قالب ماده ۲ توانستیم ورزشگاه استقلال سنندج را که سال ها بلا استفاده مانده بود، را در اختیار بگیریم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر سنندج بیان کرد: برای تکمیل زیرساخت های این مجموعه ورزشی هزینه های بسیاری صورت گرفت و پس از نصب چمن مصنوعی با کیفیت این مجموعه، فعالیت های فوتبالی باشگاه روند مناسب تری به خود گرفت.

جهانبین گفت: در آخرین سفر رئیس فدراسیون فوتبال به کردستان نیز پس از دیدار با مهدی تاج، قول دریافت امتیاز تیم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را گرفتیم و به زودی قرار است در این رابطه تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در صورت موافقت با این موضوع برنامه ریزی لازم برای تیم داری در لیگ دسته دوم صورت گرفته و پیش بینی می شود برای سال اول ححضور در این رقابت ها رقمی معادل میلیارد تومان نیاز داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر سنندج با بیان اینکه یکی از حامیان مالی باشگاه قول حمایت ۵ میلیارد تومانی به باشگاه را داده، افزود: اسامی فوتبالیست های کردستانی که در لیگ های دسته اول و دوم فوتبال کشور در دیگر استان ها مشغول به ببازی هستند، را تهیه کرده ایم تا در صورت تیم داری از میان ۲۳ نفر شناسایی شده حداقل بتوانیم ۱۰ نفر را جذب کنیم.

جهانبین ادامه داد: همچنین با توجه ببه اینکه در سال های گذشته تیم های پایه خوبی را پرورش داده ایم، بیه بازیکنان تیم را از رده جوانان انتخاب کرده و سعی می کنیم تیم را طوری ببندیم که در سال اول در لیگ مانده و برای سال های بعد و کسب عنوان های بهتر، برنامه ریزی جدید داشته باشیم.

وی یادآور شد: در طول ۱۲ سال آغاز فعالیت باشگاه نیز تاکنون ۱۵ عنوان قهرمانی در استان توسط تیم های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان این باشگاه کسب شده است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر سنندج بیان کرد: خوشبختانه علیرغم تمام کمبودها در حوزه زیرساخت توانستیم مدرسه فوتبال باشگاه آبیدر سنندج را راه اندازی کنیم و با بهره گیری از دانش ۲۰ مربی حرفه ای و بومی در رده های مختلف سنی آموزش های فوتبال به صورت آکادمیک ارائه می شود.

جهانبین گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۴۸ کلاس آموزشی در رده های سنی مختلف در مدرسه فوتبال این باشگاه، آموزش می بینند.

مؤسس باشگاه آبیدر نیز در این نشست اظهار کرد: در سال ۹۰ شاهد تعطیلی همه باشگاه های شهرستان سنندج بودیم و هیئت شهرستان به عنوان نماینده شهرستان در لیگ استانی شرکت می کرد و این مهم برای فوتبالیست های سنندجی به یک دغدغه بزرگ تبدیل شد و زمینه تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی آبیدر فراهم شد.

علیرضا مجیدی افزود: برای باشگاه آبیدر در گام نخست مبحث اخلاق، گام دوم مبحث تحصیل دانش آموزان و سپس در گام سوم مبحث فوتبال مدنظر بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی این مدت تنها از حمایت های ویژه فوتبال دوستان سنندجی بهره مند بوده ایم، ادامه داد: برای حضور موفق در لیگ دسته دوم کشور نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

کد خبر 2759601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha