دستگیری دو  پلیس دیاربکر با نزدیک 20 کیلو مواد مخدر در غازی آنتپ

سرویس ترکیه - دو مامور پلیس دیاربکر با نزدیک به 20 کیلو مواد مخدر در خودروهای شان در آنتپ دستگیر شدند.

به گزارش کردپرس، دو تن از افرادی که به فرمان پلیس غازی آنتپ برای ایست و بازرسی بی توجهی کرده و دست به فرار زده بودند، بازداشت شدند. در بازرسی خودروهای این دو نفر 20 بسته شامل 19 کیلو و 650 گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

بنا بر گزارش DHA یکی از خبرگزاری های نزدیک به دولت ترکیه، در بررسی های به عمل آمده از هویت این افراد مشخص شد که این دو مامور خاطی پلیس در دیاربکر خدمت می کنند. آنها همچنین در حال فرار بخشی از مواد مخدر داخل خودروهای خود را به بیرون پرتاب کردند.

همچنین در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که م-ی  کمیسر اداره امنیت استان دیاربکر بوده و و-ک نیز افسر اداره پلیس در دیاربکر بوده است. این نیروهای خاطی پلیس که پس از بازجویی های اولیه در کلانتری آنتپ به دادسرا منتقل شده بودند، با دستور دادگاه راهی زندان شدند.

لازم به ذکر است که اخبار غیر رسمی زیادی حاکی از همکاری نزدیک نیروهای پلیس ترکیه با قاچاقچیان مواد مخدر و باندهای مافیایی جرایم سنگین هستند. وزارت کشور ترکیه در سال های وزارت سلیمان سویلو  به یکی از بدنام ترین وزارتخانه های ترکیه بدل شد تا جایی که بسیاری از شخصیت های منتقد اپوزیسیون از این وزارت خانه به عنوان «وزارت کارهای کثیف» نام می برند. پس از روی کار آمدن علی یرلی کایا پس از انتخابات ماه می، به نظر می رسد وزیر جدید در حال پاکسازی عوامل گذشته و تمیز کردن چهره مخدوش وزارت کشور است. دست کم اخبار رسانه ها حاکی از عزم وزیر جدید برای پاکسازی وزارتخانه هستند.

کد خبر 2759292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha