شماری از فرماندهان و افسران پلیس نزدیک به سلیمان سویلو تعلیق شدند

سرویس ترکیه - در ادامه عملیات پاکسازی نهاد پلیس ترکیه، اخباری از تعلیق شماری از فرماندهان و افسران پلیس نزدیک به سلیمان سویلو منتشر شد.

به گزارش کردپرس، در ادامه تحقیقات اداری و قضائی انجام شده در پرونده مربوط به آیهان بورا کاپلان یکی از رؤسای باندهای مافیایی مهم ترکیه، 9 تن از فرماندهان و افسران پلیس نزدیک به سلیمان سویلو وزیر کشور پیشین ترکیه تعلیق شدند.این افراد در پست های کلیدی نهاد پلیس ترکیه مشغول به کار بودند.
 
 آیهان بورا کاپلان رهبر یکی از سازمان های جنایی بزرگ موسوم به سامان ببرها به مرکزیت آنکارا بود که در هفته های گذشته دستگیر شد. آیهان بورا به نزدیکی با سلیمان سویلو مشهور بود.

برخی رسانه های ترکیه از جمله T24، امروز از تعلیق برخی از فرماندهان و افسران پلیس نزدیک به سویلو به اتهام رابطه و همکاری با مافیا خبر دادند. 
 
بنا بر این گزارش تحقیقات قضائی از مدتی قبل درباره اسامی مورد نظر که سمت های بسیار حساسی را در دوران سویلو بر عهده داشتند، آغاز شده بود و در همین راستا عصر دیروز 9 نفر از این افراد با درخواست بازرسان پرونده و با تایید علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه از پست خود تعلیق شدند.

گفتنی است، سلیمان سویلو تصاویر زیادی با روسا و اعضای باندهای مافیایی ترکیه دارد و به رابطه با آنها شهرت دارد. در زمان وزارت سویلو بر وزارت کشور ترکیه، مردم و برخی از مقامات احزاب سیاسی از عبارت های «وزارت امور مجرمانه» و «وزارت کارهای کثیف» برای نام بردن از وزارت کشور ترکیه استفاده می کردند. 

علی یرلی کایا که گفته می شود رابطه خوبی با سلیمان سویلو ندارد، از روزی که به جای او نشست، برای پاکسازی وزارت کشور و اداره پلیس ترکیه از نیروهایی که به گرفتن رشوه، باندبازی یا رابطه با مافیا مشهور هستند، تلاش کرد. این تلاش ها به دستگیری آیهان بورا یکی از رؤسای مافیای ترکیه انجامید.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه پس از دستگیری این فرد رابطه با او را انکار کرد. دولت باغچه لی رهبر MHP و مهمترین حامی سویلو نیز در حمایت از سویلو این اخبار را بی پایه و اساس و بهتان اعلام کرد.

کد خبر 2761793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha