حجم خرید تضمینی گندم در کردستان به ۸۰۰ هزار تن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا ۱۳ مرداد، ۸۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

جمال صالحی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: تاکنون ۱۱۹ هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است، افزود: میانگین قیمت محاسبه شده برای هر کیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه ۸۲ مرکز خرید گندم تضمینی در استان فعال است، اظهار کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن است.

صالحی ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته براساس سامانه سیفا، ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان های بیجار با ۲۰۴ هزار و ۷۹۶ تن، سقز با ۱۴۷ هزار و ۱۳۲ تن، قروه با ۱۳۵ هزار و ۵۸ تن و دهگلان با ۱۳۳ هزار و ۵۱۱ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان بیان کرد: میزان گندم خریداری شده در شهرستان های دیواندره ۹۲ هزار و ۴۱۴ تن، کامیاران ۵۹ هزار و ۵۳۲ تن، سنندج ۱۵ هزار و ۲۰۵ تن، بانه پنج هزار و ۲۵۶ تن، مریوان ۳ هزار و ۹۶۲ تن و سروآباد هم ۲ هزار و ۷۰۰ تن است.

کد خبر 2759183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha