درخواست 22 سال زندان برای روزنامه نگار کرد به اتهام عضویت در PKK

سرویس ترکیه - روزنامه نگار کرد به اتهام عضویت در سازمان تروریستی با مجازات بیش از 22 سال زندان مواجه است.

به گزارش کردپرس، دادستانی ترکیه برای محمت شاه اوروچ یکی از روزنامه نگارانی که در 27 آوریل بازداشت شده بود، به دلیل نوشتن 35 خبر خواستار 22 سال زندان به اتهام عضویت در سازمان تروریستی شد. 

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، دادگاه عالی چهارم دیاربکر کیفرخواست ارائه شده را به دادگاه کیفری دوم بیتلیس محل سکونت اوروچ ارسال کرد و این کیفرخواست با اتهام عضویت در یک سازمان تروریستی از سوی دادگاه بیتلیس پذیرفته شد.

بنا بر این گزارش 5 صفحه اول کیفرخواست 63 صفحه ای علیه اوروچ، مانند بسیاری از کیفرخواست ها علیه روزنامه نگاران کرد دیگر، به موضوعاتی مانند «فعالیت های PKK/KCK» اختصاص دارد و در صفحات دیگر نیز به 35 گزارش و خبری پرداخته شده است که با امضای اوروچ در خبرگزاری مزوپوتامیا منتشر شده است. در این کیفرخواست همچنین ادعاهایی مبنی بر ارسال برخی گزارش ها و اخبار از سوی این روزنامه نگار برای خبرگزاری هایی مانند فرات و نوچه جیوان (Nuçe Ciwan) وجود دارد.

یکی از گزارش هایی که به عنوان مدرک جرم علیه اوروچ آمده است، مصاحبه ای با با لیلا گوون، رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک (DTK) است که در سال 2019 برای درخواست پایان انزوای اجباری عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK دست به اعتصاب غذا زده بود. همچنین مصاحبه با علی رضا اصلان درباره دریافت استخوان های پسرش هاکان اصلان پس از 7 سال است. هاکان اصلان در درگیری های سور جان خود را جان خود را از دست داده بود.

در قسمت پایانی کیفرخواست، اوروچ به ارتکاب جرایم «عضویت در سازمان تروریستی» و «تبلیغ برای سازمان تروریستی» متهم شده و  دادستانی برای او خواستار حکم حبس تا 22 سال و 6 ماه شده است.

کد خبر 2758804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha