لیدرها و تورهای غیرمجاز گردشگری در ایلام شناسایی می شوند

سرویس ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: لیدرها و تورهای غیرمجاز گردشگری و طبیعت گردی در استان شناسایی می شوند و با مجریان متخلف در حوزه تورگردانی و لیدرهای متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شریفی مدیر کل استان با اعلام این خبر اظهار کرد: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی بعمل می آید، متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استانداردها گردشگری و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: این نوع از تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگران قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

شریفی با اشاره به این‎که عمده دغدغه ‎های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، فعالیت تورهای غیرمجاز در سطح استان است، تصریح کرد: طی روزهای آینده و با همکاری کمیته نظارت و پلیس اماکن بر تورهای گردشگری و همچنین دستگاه‌های مربوطه، برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز در سطح شهرستان ها شناسایی و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

او بیان کرد: هدف از شناسایی تورهای غیرمجاز بالا بردن حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

شریفی گفت: امید است با همکاری نهادهای مربوطه و فعالان بخش خصوصی، شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

کد خبر 2757963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha