یک هزار میلیارد تومان در سال گذشته برای پروژه های بانه هزینه شده است

سرویس کردستان- فرماندار شهرستان بانه با اشاره فعالیت های عمرانی و خدمات شهرستان بانه گفت: در راستای عمرانی، آبادانی و ارائه خدمات ارزشمند به مردم شهرستان بانه سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار کرد پرس کمال خدری شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد بانه اظهار داشت:از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به مردم بانه ارائه شده به دورترین نقاط برق رسانی و گازرسانی شده و همچین خدمات آموزشی در تمام نقاط شهرستان ارائه می شود.

وی با اشاره به پروژه های شاخص شهرستان بانه گفت: حل مشکل آب آشامیدنی با اجرای پروژه انتقال آب آشامیدنی از سد عباس آباد به شهر بوئین، گازسانی به نقاط دور مرزی و کوخ ها از جمله مهمترین پروژه های شاخص شهرستان بانه است که در سال گذشته انجام شد.

فرماندار شهرستان بانه یاد آور شد: واقعه ۱۵ خرداد بانه جنایتی نابخشودنی است که از مسئولان موبوطه و دستگاه های ذی ربط درخواست می کنیم که این جنایت ضد بشری و مظلومیت مردم بانه را به فعالان حقوق بشری در سراسر جهان برسانند.

وی افزود: ثبت این جنایت در تقویم ملی ایران و نامگذاری یک خیابان در تهران به نام بانه خواسته مردم شهرستان بانه است.

به گفته خدری، مردم شهرستان مرزدار بانه در زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ۸۴۰ شهید، ۱۳۰۳ نفر جانباز و ۹۹ نفر آزاده تقدم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی کرده و این شهرستان در آن زمان بطور مرتب مورد حملات هوایی و توبخانه ای رژیم بعثی عراق قرار می گرفت.

وی ادامه داد: در ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۶۳ در بانه ۶۰۵ نفر از انصار و مهاجرین در پارک شهر ( ۱۵ خرداد) به شهادت رسیدند و خون های پاک مهاجرین و انصار درهم آمیخته شدو درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

یادواره شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ بانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده شهدا این واقعه در سالن۹ دی برگزار شد.

کد خبر 2757107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha