تمامی سهیمه آرد کسر شده نانوایی‌هایی آذربایجان غربی برگشت داده شد

سرویس آذربایجان غربی- بعد از بحران ٣ ماهه نان در ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی که کم و بیش ادامه دارد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۰۰ درصد سهیمه آرد نانوایی‌های استان که بدلایلی کسر شده بود، برگشت داده شد و اکنون مشکلی از بابت تهیه آرد و نان وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، جواد کرمی امروز پنجشنبه در جلسه کارگروه آرد، نان آذربایجان غربی افزود: تشدید نظارت‌ بر فعالیت نانوایی‌ها باید به صورت هماهنگ و مدیریت شده ادامه داشته و مردمی‌سازی نظارت‌ها همواره مورد توجه باشد.

او با تاکید بر تعامل اتحادیه نانوایان استان با کارگروه یاد شده در راستای نظارت‌ها اضافه کرد: نظارت و آموزش توسط اتحادیه‌های نانوایان نباید مور غفلت قرار گیرد و جهاد کشاورزی به تنهایی ناظر بر موضوع نیست.

کرمی با بیان اینکه لازم است دیدگاه‌ها نسبت به اتحادیه نانوایان نیازمند به بازنگری است، گفت: در صورت کم کاری اتحادیه سایر بخش‌ها وارد کارهای نظارتی و آموزشی می‌شوند و باید این نگرش و عملکرد اصلاح شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی با تاکید براحصای مشکلات این بخش توسط اتحادیه، اظهار کرد: هر نانوایی عملکرد و فروش صحیحی داشته باشد حتما آرد تشویقی دریافت می‌کند و نانوایان متخلف مشمول جریمه‌های تعریف شده، می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه رصدهای روزانه نانوایی‌ها با بیش از ۱۰۰ نفر بازرس تنظیم بازار و جهادکشاورزی انجام می‌شود، ادامه داد: ارتقای کیفیت نان در کنار عرضه مطلوب در دستور کار است و این امر نیازمند بازرسی و نظارت دقیق است، چرا که یکی از اساسی ترین موضوعات مورد توجه این کارگروه افزایش سطح کیفیت نان است.

او با بیان اینکه راهبری موضوع نحوه تحویل آرد به نانوایی‌ها با خود اداره غله است گفت: مسئولیت نحوه تحویل آرد به نانوایی ها با اتحادیه و پیگیری آن با جهادکشاورزی و راهبری با معاونت اقتصادی استانداری است.

گفتنی است؛ پیشتر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به حذف چندین هزار تن سهمیه آرد آذربایجان غربی گفته بود: «به بهانه اینکه در کارتخوان پول واریز نشده و یا تراکنش کم بوده، این سهمیه را حذف کردند در حالیکه خیلی از افراد حتی پولی ندارند که نان خریداری کنند و حتی نان را از نانوایان قرض می گیرند. چرا باید معاون اول رئیس جمهور سهمیه آرد آذربایجان غربی را کم کند؟»

معضل هدر رفت تولید گندم در کشور به دلیل عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی از سال ها پیش تا کنون ادامه دارد. خبرگزاری کردپرس پیشتر در گزارشی با عنوان عرقِ سرد گندمکاران! گران تر شدن کالاهای مرتبط با گندم و آرد و بحران نان را پیش بینی کرده بود.

 

کد خبر 2757098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha