ایجاد شکاف میان نیروهای تحت رهبری کردهای سوریه و آمریکا

سرویس جهان- بر اساس گزارش سیریان آبزرور، به دلیل همراهی نکردن نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها با آمریکا برای تصرف برخی مناطق شرق سوریه، واشنگتن به دنبال ایجاد نیروی رقیب برای کردها از میان قبایل عرب نشین است.

به گزارش کردپرس، نشریه سیریان آبزرو ادعا کرده است که میان نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و آمریکا که از سال 2014 همپیمان هم در مقابله با داعش محسوب می شوند، شکاف ایجاد شده است.

این نشریه ادعا کرده است که آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه خواسته است در طرح ایجاد کمربند امنیتی برای محافظت از نیروهای آمریکایی در شرق سوریه که شامل تصرف شهر مرزی البوکمال در شرق سوریه است، مشارکت کنند. با این حال نیروهای دموکراتیک سوریه پیشنهاد آمریکا را رد کرده اند. آمریکا قصد داشته با کنترل بر شهر البوکمال، مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال شرق سوریه را به جنوب شرق آن که محل استقرار نیروهای آمریکا در پایگاه تنف است، متصل کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا به دنبال رد پیشنهاد توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، قصد دارد نیروی جدیدی متشکل از قبایل عرب در استان دیرالزور تشکیل دهد و به همین منظور، دو هیئت آمریکایی در ماههای اخیر با برخی سران قبایل این منطقه دیدار کرده اند.

این نشریه که تحولات سوریه را رصد می کند از پیشرفت نسبی در طرح آمریکا برای ایجاد نیروی نظامی جدید در شرق سوریه خبر داده است. بر هیمن اساس ائتلاف به رهبری آمریکا قصد دارد شورای نظامی دیرالزور را که متحد نیروهای دموکراتیک سوریه است، از کنترل کردها خارج کرده و آنها را در نیروی نظامی جدید عرب شرق سوریه ادغام کند.

سیریان آبزرور همچنین از روزنامه الاخبار لبنان نقل کرده است که احتمال دارد آمریکا در ایجاد نیروی نظامی جدید عربی موفقیتی به دست نیاورد زیرا این نیروها حاضر نیستند در عملیاتی که در مناطق تحت کنترل دولت مرکزی انجام شود مشارکت کنند.

کد خبر 2757032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha