ورود دستگاه قضا به وضعیت گردنه قوشچی ارومیه/ رییس کل دادگستری مهلت تعیین کرد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی استان ضرب الاجلی را برای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان به منظور اصلاح دو نقطه حادثه خیز در ارومیه تعیین کرده است.

به گزارش کردپرس،  ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: در برنامه عملیاتی دستگاه قضایی استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان برای پیگیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای انجام تکالیف ذاتی و قانونی خود تعیین شده است.

او تاکید کرد: بر همین اساس با گزارش اداره نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مبنی بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز ابتدای بلوار شهید فعال و نیز حد فاصل روستای قولونجی تا تقاطع آغ زیارت گردنه قوشچی به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت و جرحی در این نقاط، موضوع در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: به منظور صیانت از حقوق عامه، معاونت اجتماعی و پیشگیری استان با تعیین ضرب الاجل به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تکلیف نمود سریعاً کارشناسان آن اداره با همراهی کارشناسان پلیس راه استان با مراجعه به محل‌های اعلامی ضمن ملاحظه موقعیت، اقدامات لازم را برای اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز اعلامی را تا تاریخ ۱۰ تیر ماه انجام و نتایج را گزارش کنند.

عتباتی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان در راستای وظیفه مدعی العمومی خود و صیانت از حقوق عامه مردم پیگیر اجرای وظایف دستگاه‌ها می‌باشد و به هیچ وجه در مقابل ترک فعل مسئولین مماشات ندارد.

پیشتر فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی یکی از دلایل تصادفات در گردنه قوشچی ارومیه را جدا نشدن دو طرف مسیر ارومیه به سلماس در این گردنه دانسته و گفته بود؛ جداسازی ۲ مسیر رفت و برگشت در این گردنه، می‌تواند از بروز بسیاری از این سوانح جلوگیری کند.

بهار امسال چندین فقره تصادف در این مکان رخ داد و منجر به مرگ چند نفر از هم وطنان شد. قربانیان یکی از این حوادث یک عروس و داماد و همراه آن ها بوده اند راهی تالار عروسی بودند/.

کد خبر 2756985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha