ضرب الاجلی که دیر شد/ سوختن سرنشینان سواری در گردنه قوشچی!

سرویس آذربایجان‌غربی- ٦ روز تا قبل از سررسیدن ضرب الاجل رییس کل دادگستری آذربایجان غربی برای رفع حادثه خیزی گردنه قوشچی، امروز تصادف شدید یک دستگاه سواری با تریلی در محور ارومیه به سلماس در گردنه قوشچی رخ داد و سرنشینان در آتش سوختند.

به گزارش کردپرس، فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با اشاره به وقوع تصادف شاخ به شاخ در گردنه قوشچی جاده ارومیه - سلماس گفت: بر اثر این تصادف که بین خودرو سواری سمند و کامیون روی داد، همه سرنشینان سمند جان خود را از دست دادند.

سرهنگ رضا پناهی مقدم افزود: یک دستگاه خودرو سمند از سمت ارومیه به سلماس در گردنه قوشچی در حال حرکت بود که بر اثر انحراف به چپ با کامیون کمپرسی برخورد کرده است.

او اضافه کرد: به علت آتش گرفتن خودرو سمند و بخشی از کامیون، امکان ارائه آمار دقیق کشته شدگان هنوز وجود ندارد و منتظر حضور نیروهای امدادی و خروج اجساد از داخل خودرو هستیم.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی ادامه داد: بررسی‌های تکمیلی در خصوص این تصادف رانندگی با حضور کارشناسان پلیس راه ادامه دارد.

سرهنگ پناهی مقدم با اشاره به ضرورت بسیار زیاد جداسازی مسیر رفت و برگشت در گردنه قوشچی مسیر ارومیه - سلماس اظهار کرد: نصب نیوجرسی در این مسیر بسیار مهم است که می‌تواند از بروز تصادفات شاخ به شاخ نظیر این سانحه رانندگی جلوگیری کند.

٢٣ خرداد ماه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ضرب الاجلی تا ١٠ تیر ماه برای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان به منظور اصلاح دو نقطه حادثه خیز در ارومیه شامل ابتدای بلوار شهید فعال و نیز حد فاصل روستای قولونجی تا تقاطع آغ زیارت گردنه قوشچی تعیین کرده بود.

ناصر عتباتی تاکید کرده بود؛ دستگاه قضایی استان در راستای وظیفه مدعی العمومی خود و صیانت از حقوق عامه مردم پیگیر اجرای وظایف دستگاه‌ها است و به هیچ وجه در مقابل ترک فعل مسئولین مماشات ندارد.

گفتنی است؛ شدت تصادفات یک ماهه اخیر به ویژه در محورهای استان افزایش یافته و تنها در خرداد ماه ١٢ نفر فوت کرده و ١٠٩ نفر مصدوم شدند.

بهار امسال هم چندین فقره تصادف در  گردنه قوشچی رخ داد و منجر به مرگ چند نفر از هم وطنان شد. قربانیان یکی از این حوادث عروس و دامادی بودند که عازم تالار عروسی می شدند.

کد خبر 2757443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha