سوزاندن جنگل تا به کی؟ / محمود رستمی تبار

خبرگزاری کردپرس _ محمود رستمی تبار فعال حوزه توسعه پایدار و محیط زیست منطقه هورامان در مطلبی به ضرورت برخورد قاطع و محکم دستگاه های مختلف به ویژه قوه قضائیه با عاملان آتش سوزی جنگل ها و قطع درختان شده است.

خبرگزاری کردپرس _ سوزاندن مراتع و جنگل‌ها دیگر نیاز به نوشتن ندارد، چرا که دود آن به چشم همه می رود و آسمان آبی را تیره و تار می کند. قصه سوختن جنگل و آن هم از نوع حفاظت شده نگران کننده شده است. سوزاندن آنچه طبیعت برای آن دهها و گاه صدها سال شب و روز نموده است، اسف بار  است. 

دوست ندارم وقت خوانندگان را با سخنانی که با یک جستجوی ساده در دسترس است، بگیرم. اما خطابم به مسئولان و مجریان و ضابطان قضایی است.

در چند سال اخیر این سوختن و سوزاندن هم جان انسان گرفته، هم سلامتی را برای آتش نشانان داوطلب آرزو نموده و هم معلولیت به ارمغان آورده و هم تنوع زیستی را منهدم ساخته است.

سوزاندن جنگل تا به کی؟ / محمود رستمی تبار

تقریباً همه آتش سوزی های چند سال اخیر با دست نوع انسان با انگیزه های مختلف بوجود آمده است. هر چند تحقیقات درستی صورت نگرفته و برخوردی قاطع صورت نگرفته و یا حداقل رسانه ای نشده است، اما انتظار می‌رود همه دست از چشم پوشی های مضر، تسامح و تساهل ها دست بردارند و واقعا عامل یا عاملان را شناسایی و معرفی نمایند و با انها برخورد شایسته بعمل آورند.

تساهل و تسامح در این حوزه جز تداوم سوختن جگر پدران و مادران مدافعان شهید و معلول این حوزه و دوستداران طبیعت و به معنی عدم نکو داشت نعمت الهی نیست! ضمن آن که عدول از اجرای قانون اصولاً پذیرفته شدنی نیست.

پاکتراشی جنگل و شخم زدن و حصار کشی و علم نمودن بتن و میلگرد پیامد هر آتش سوزی است.
هر چند یک اختلاف محلی  در خصوص بهره برداری و یا طمع درآمد ناشی از زغال بلوط هم می تواند آتش به جان جنگل زند.
لذا انتظار می رود خاطیان و سهل انگاران و متجاوزان به حریم منابع ملی و طبیعی که نوعی مفسد فی الارض هستند، نقره داغ شوند، مبادا خیلی دیر شود.

کد خبر 2756967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha