هشدار محیط زیست به آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان سردشت

سرویس آذربایجان غربی- اداره حفاظت محیط زیست سردشت در اطلاعیه ای موارد پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل های شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش کردپرس، در اطلاعیه اداره حفاظت محیط زیست سردشت آمده است؛ به دلیل افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی رعایت مواردی چند در خصوص پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل ها ضروری است.

از رها سازی مواد شیشه ای (نظیر انواع بطری شیشه ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل ها و مراتع باید خودداری شود چرا که این اشیاء همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها و مراتع گردیده و کانون های آتش در مناطق ایجاد می نمایند.

در صورت استفاده از منقل و اجاق ذغالی و چوبی خاکسترهای اضافی به محیط تخلیه نشود؛ چرا که موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل ها خواهد شد.

به هیچ وجه در داخل جنگل ها و مراتع آتش روشن نکرده و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده نموده و اجاق را با سنگ محصور کنید.

پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل (بوسیله آب یا مدفون نمودن با خاک) رها نکنید.

از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان های مستعد آتش سوزی جدا خودداری کنید.

از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنید و از آتش و مشعل به عنوان منبع روشنایی در جنگل ها و مراتع بویژه در هنگام راهپیمایی های شبانه استفاده نکنید.

از بازی کودکان با آتش بویژه در مناطق جنگلی و مرتعی جلوگیری کنید. همچنین از انجام حرکات نمایشی و تفریحی بوسیله آتش در مناطق جنگلی و مرتعی باید پرهیز کرد.

کد خبر 282616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha