نخستین نشست استانداران مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- نخستین نشست استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در ارومیه آغاز شد.

به گزارش کردپرس، در این آیین علاوه بر وزیر کشور، نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی و استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه  و استانداران اربیل، دهوک و سلیمانیه عراق هم حضور دارند.

همچنین در این اجلاس که تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت، هیات‌های بلند پایه ای از ایران، اقلیم کردستان عراق، فرماندار ویژه سوران عراق و فرمانداران شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی حضور دارند.

استاندار آذربایجان غربی در این ابتدای این نشست با اشاره به وضعیت استان و شرایط توسعه ای منطقه و با تاکید بر اینکه در این نشست راهبردهای ارتقاء سطح همکاری ها بررسی می شود اظهار کرد: در نشست های دو جانبه نیز ظرفیت های مشترک همکاری در حوزه های مختلف بویژه در حوزه اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.

محمد صادق معتمدیان، آذربایجان غربی را پیشران دیپلماسی منطقه ای دانست و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته از ظرفیت مرز برای شکوفایی اقتصادی بیش از پیش استفاده می شود

گسترش روابط تجاری و تسهیل در واردات و صادرات کالا و همچنین افزایش مبادلات تجاری، گسترش بازارچه های مرزی و تعمیق روابط مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

پیش از آغاز این اجلاس هم، احمد وحیدی وزیر کشور که میهمان ویژه این نشست است، از نمایشگاه توانمندی‌های حوزه گردشگری آذربایجان غربی که در محل برگزاری نشست برپا شده است، بازدید کرد.

آذربایجان غربی ۲۵۰ کیلومتر با اقلیم کردستان عراق مرز مشترک دارد و شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و سردشت، مناطق مرزی این استان با اقلیم کردستان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 2756478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha