۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
برای یک جرعه آب گوارا

دسترسی به آب پاک و سالم، یکی از مهمترین دغدغه های مردم کردستان از سال ها پیش بوده و هنوز هم هست، چرا که بسیاری از شهرهای استان هنوز هم از آب شرب پایدار محروم هستند.

پس از گذشت حدود 2 دهه از آغاز عملیات اجرایی سد آزاد، مردم سنندج از آب بدون طعم و بو بهره مند شدند، اما مردم قروه و دهگلان همچنان چشم انتظار اتمام پروژه انتقال آب از این سد به سد قوچم برای تامین آب شرب خود هستند.
پروژه ای که به گفته مشاور مجری طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و پس از آن به قروه در فاز اول 65 درصد و در فاز دوم 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گفته سیامک عمرانی، هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون تنها ۳۰۰ میلیارد تومان، تامین بودجه شده است.
همین کمبود اعتبار باعث شد مدیر امور آب شرکت توسعه آب و نیرو در سد قوچم از مسئولان ارشد و نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گلایه داشته باشد و البته تاکید دارد تیم اجرایی سامانه انتقال آب از سد قوچم به قروه و دهگلان، با وجود بی پولی در تلاش است تا در سریع ترین زمان آب سالم را به دست مردم برساند.
شهرام محضرنیا می گوید ۶ ماه بدون توقف کار کرده ایم و با هر خون دلی که شده آب را تا پایان آذر ماه به دهگلان می رسانیم، اما نمایندگان و مسئولان ارشد استان باید برای تامین اعتبار مورد نیاز اتمام پروژه پای کار باشند.
تامین آب شرب کردستان موضوع مهمی است که همه مسئولان باید پیگیر باشند و در کنار آن نیز بانک های رفاه، توسعه تعاون و کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده تا یکی دیگر از حداقل های رفاهی مردم را بتوان تامین کرد.

کد خبر 2756370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha