انتقاد کردپرس به ثمر نشست/ شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر واکنش نشان داد

سرویس آذربایجان غربی- ٥ روز پس از انتشار گزارش انتقادی خبرگزاری کردپرس در خصوص سهم مهاباد از درآمدهای هلال احمر و درمانگاه نیمه کاره رها شده این شهرستان، شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر ایران، از فراخوان ارزیابی کیفی پیمانکار واجد شرایط برای احداث درمانگاه عمومی مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در آخرین روز ادریبهشت ماه سال جاری، خبرگزاری کردپرس در گزارشی تحت عنوان درمانگاهی که نیمه کاره رها شد/ سهم مهاباد از درآمدهای هلال احمر کجاست؟ از ابهام قدرالسهم مهاباد از درآمدهای عظیم هلال احمر در این شهرستان انتقاد کرد و نوشت: «خلف وعده شرکت سرمایه گذاری هلال احمر ایران در واگذاری سهم پروژه های انجام شده به شهرستان ها و اعمال نگاه صرفا اقتصادی در قالب مجتمع های تجاری و عدم توجه به تقویت زیر ساخت های موجود در مهاباد عیان است و سهم این شهر از ثروت عظیم هلال احمر، به غیر از ساخت مجتمع تجاری «مهاباد مال» که قرار بود از محل فروش مغازه ها، منبع درآمدی برای ساخت یک درمانگاه در مهاباد شود، ناپیدا است و مشخص نیست درآمدهای شرکت سرمایه گذاری هلال احمر در مهاباد تا کنون صرف چه اقداماتی شده است؟!»

کردپرس همچنین عدم ساماندهی محوطه بیمارستان مهاباد را گواهی دیگر بر عدم سرمایه گذاری هلال احمر مهاباد با داشتن املاک و مستغلات فراوان به عنوان از قدیمی ترین و ثروتمندترین شعب هلال احمر کشور خبر داد چرا که تنها بیمارستان مهاباد تحت مالکیت هلال احمر است اما شنیده ها حاکی است که در سال‌های اخیرا مبلغ مال الاجاره املاک بیمارستان توسط استان به صورت مشخصی به مهاباد بازگشت داده نشده است!

٥ روز پس از انتشار این گزارش در خبرگزاری کردپرس، شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر از فراخوان ارزیابی کیفی پیمانکار واجد شرایط برای احداث درمانگاه عمومی مهاباد توسط شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر خبر داد.

روابط عمومی‌ این شرکت نوشت: شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر ایران، درنظر دارد عملیات احداث پروژه مرکز درمانگاه عمومی خود واقع در استان آذربایجان غربی شهرستان مهاباد همراه با محوطه‌سازی و سایر کارهای جنبی ذیربط آن (حسب نظر کارفرما) و با زیربنای تقریبی 6600 مترمربع با کاربری درمانی و اداری را به پیمانکار واجد شرایط دارای رتبه‌بندی 2 و بالاتر در رشته ابنیه و رتبه 2 و بالاتر در رشته تجهیزات و تأسیسات از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و یا اشخاص حقوقی دارای پروانه اشتغال انبوه‌سازی از وزارت مسکن و شهرسازی با رتبه 1 دارای رزومه مرتبط و معتبر به نحوی که بخشی از هزینه‌های معموله (حداقل 70 درصد) و دستمزد پیمانکار از محل واگذاری املاک احداثی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری هلال احمر در شهرستان مهاباد تخصیص داده شود، واگذار نماید.

هلال احمر آورده است:  لذا از کلیه متقاضیان توانمند و داوطلب دعوت می‌گردد حداکثر هفت روز از تاریخ چاپ آگهی با در دست داشتن معرفی‌نامه از شرکت مربوطه و ارائه رسید وجه پرداختی به مبلغ 3,000,000 ریال بابت دریافت اسناد فراخوان به شماره حساب 4106694061 بانک ملت شعبه هجرت به نام این شرکت (قابل پرداخت در کلیه شعب بانکی) به دبیرخانه شرکت واقع در تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان قائم‌مقام فراهانی، کوچه شهید میرزاحسنی، پلاک 16 ساختمان هلال مراجعه کنند.

گفتنی است؛ سهم مهاباد از ثروت عظیم هلال احمر در این شهر، به غیر از این مجتمع تجاری هلال احمر با نام (مهاباد مال) که تا کنون بخشی از مغازه های آن به فروش رفته است، چیز دیگری نبوده و ساخت درمانگاه از محل درآمدهای هلال احمر مهاباد هم تا کنون تغییری پیدا نکرده است! محوطه بیمارستان مهاباد هم همچنان تعریفی ندارد!

این در حالی است که بنا بر اعلام  نماینده مهاباد در مجلس؛  «در اواسط دهه ٩٠، هلال احمر درآمد کسب شده از پروژه مجتمع تجاری خدماتی هلال احمر (مهاباد مال) را صرف ساخت کلینیک درمانی در چند شهر دیگر کرده بود»!!

حال با توجه به واکنش مثبت شرکت سرمایه گذاری هلال احمر ایران در خصوص درمانگاه نیمه کاره در مهاباد امید است محوطه تنها بیمارستان این شهرستان نیز که تحت مالکیت هلال احمر قرار دارد سر و سامان پیدا کند./.

کد خبر 2756347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha