۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱
مرال آکشنر: نا امید نشوید

سرویس ترکیه - مرال آکشنر رهبر حزب خوب و شریک ائتلاف ملت در سخنانی از مردم خواست تا امید خود را از دست ندهند و به مبارزه خود ادامه دهند.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رهبر حزب خوب و شریک ائتلاف ملت در سخنانی از مردم خواست تا امید خود را از دست ندهند و به مبارزه خود ادامه دهند. او همچنین سخنان توهین آمیز اردوغان در استانبول را نا امید کننده و تاسف آور توصیف کرد.

مرال آکشنر گفت: «امروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به پایان رساندیم. من می خواهم از صمیم قلب از همه ناظران مان در صندوق های رای، مسئولان مدارس حوزه های انتخابیه و همه شهروندان مان به ویژه از از جوانان و زنان که همراه ما بودند تشکر کنم.

وی افزود: مردم ما با وجود همه تحریکات، از حق دموکراتیک خود با پختگی فراوان استفاده کردند. روند انتخابات مردم را خسته کرد. ما مشکلات انباشته زیادی داریم  که  مهمترین آنها اقتصاد است. اکنون زمان رسیدگی به این مشکلات و یافتن راه حل است. 

خانم آکشنر با بیان اینکه ما به عنوان اپوزیسیون این کشور وظیفه ای را که ملت بر عهده مان گذاشته است را انجام خواهیم داد، گفت:  هیچ اراده ای بالاتر از اراده مردم نیست. وظیفه ما این است که پیام مردم را بفهمیم و بعد آنچه را که لازم است انجام دهیم. هیچ عضوی از ملت ما نباید از نتیجه انتخابات ناامید شود.

وی گفت: ما از روز اول به صدای مردم مان گوش دادیم و از این پس هم همین کار را خواهیم کرد. هرگز فراموش نکنید که ما اینجا هستیم و خواهیم بود. اعضای حزب خوب در اینجا و در پارلمان هستند. من به آقای اردوغان تبریک می گویم. این انتخابات حاوی درس های بزرگی برای آقای اردوغان بود. برای ما نتیجه مهم است و فردا روز جدیدی را آغاز می کنیم.

وی افزود: اما امیدوارم که آقای اردوغان صادقانه به نتایج انتخابات نگاهی بیاندازد و درس های لازم را بگیرد. با این حال سخنرانی او در استانبول چنین نویسدی به ما نمی داد. سخنان اردوغان واقعا باعث تاسف و رنج خاطر است. بااین حال امیدوارم که فراموش نکند که در آخرین دوره زمامداری اش، او رئیس جمهور همه مردم ترکیه است. ما تحلیل نتایج انتخاباتی درباره حزب خوب را به پس از 28 می واگذار کرده ایم.»

کد خبر 2756340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha