وقوع سیلاب در روستای سردشت/ تگرگ به باغات خوی خسارت زد

سرویس آذربایجان غربی- علیرغم هشدار سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها سیلاب و تگرگ در سردشت و فیرورق خوی خسارت آفرین شد.

به گزارش کردپرس، سرپرست فرمانداری سردشت در جمع خبرنگاران گفت: در پی بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر سیل در روستای سیسیر این شهرستان از توابع بخش ربط خسارت‌ زیادی به واحدهای مسکونی روستایی، باغات و مزارع وارد کرد.

باباخان اسکندری افزود: اینکه خسارت وارد شده به این روستا در دست بررسی بوده و قرار است در یک جلسه فوری ستاد بحران شهرستان، لیستی از خسارت و میزان آن را برآورد کند.

او تاکید کرد: این سیل خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما خسارت زیادی به مزارع، باغات، راه، معابر، واحدهای مسکونی و انبارهای روستا وارد کرده و هم اکنون پنج دستگاه لودر، گریدر و کامیون شهرداری و راهداری به همراه نیروهای مردمی مشغول پاکسازی گل و لای معابر روستا هستند.

در خوی نیز فرماندار این شهرستان از  بارش تگرگ و ورود خسارت به شهر فیرورق و ۱۰ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: بارش تگرگ در شهر و بخش فیرورق نزدیک به ۲۰ دقیقه به طول انجامید و خسارت زیادی به باغات گیلاس، آلبالو، سیب و زردآلو زد.

به گفته ذبیح الله کاظمی؛ بارش تگرگ همچنین به مزارع کشاورزی و باغات ۱۰ روستا از جمله روستاهای پسک علیا و سفلی، بدلان و وار و شهر فیرورق نیز خسارت وارد کرده است.

کد خبر 2756266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha