۹۷ درصد پرستاران کردستانی از نحوه اجرا و پرداخت قانون تعرفه گذاری ناراضی هستند

کارشناس پرستاری و یکی از فعالان صنفی کردستان از نارضایتی ۹۷ درصدی پرستاران کردستانی از نحوه اجرا و پرداخت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در این استان خبر داد.

لقمان شریفی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس با اعلام این خبر، گفت: طی نظرسنجی که در گروه پرستاران کردستانی در یکی از اپلیکیشن های اجتماعی منتشر شد، بیش از هزار نفر از پرستاران کردستانی مشارکت داشتند که ۹۷ درصد آنان نسبت به نحوه اجرای قانون رضایت نداشته و از وضعیت موجود ناراضی هستند.

وی اظهار کرد: این نارضایتی مختص پرستاران کردستانی نیست و با توجه به پرداختی های اخیر، این نارضایتی در سراسر کشور وجود دارد که به شیوه های مختلف بروز داده شده است.

این کارشناس پرستاری که از فعالان صنفی شناخته شده در سطح استان کردستان و کشوری است، افزود: تنها راه رضایت پرستاران اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که متاسفانه در حال حاضر به شیوه بسیار غلط و نادرست در حال اجرا است.

شریفی ادامه داد: پرستاران معتقدند که خدمات آنها باید همانند دیگر گروه های تعرفه دار وزارت بهداشت ثبت و مبلغ ریالی آن را پس از کسورات و سهم بیمه ای دریافت کنند.

وی یادآور شد: پرستاران انتظار داشتند که با اجرای این قانون عدالت در پرداخت ها ایجاد شود ولی متاسفانه مسئولین امر، این قانون را به بدترین شیوه ی ممکن تدوین و اجرا کرده اند و نارضایتی عمومی در بین پرستاران ایجاد کرده اند و به طور قطع به یقین میتوان ادعا کرد که این طرح شکست خورده است و باید هر چه سریع تر تصحیح و روش اجرایی جدید و مناسبی تهیه شود.

این فعال صنفی بیان کرد: متاسفانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حتی در اجرای این طرح ناقص نیز، موفق نبوده و پرداخت ها را به صورت علل الحساب واریز کرده که نارضایتی را در بین پرستاران دوچندان کرده است.

شریفی با اشاره به افزایش چند برابری مهاجرت پرستاران، گفت: یک شخص با استفاده از بودجه و سرانه عمومی مملکت سال ها درس می خواند تا فارخ التحصیل رشته پرستاری شود و بعد از ۲ سال طرح و تجربه کار بالینی به یک پرستار خبره و پخته تبدیل می شود که متاسفانه با شرایط و وضعیت موجود پرستاری در کشور، تصمیم به مهاجرت می گیرد و به همین راحتی نیروهای جوان و کارآمد از سیستم درمان کشور خارج می شوند و اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند تهدید جدی برای سلامت جامعه خواهد بود.

وی افزود: اگر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به شیوه صحیح اجرایی شود باعث افزایش انگیزه پرستاران کشور می شود و تضمین سلامت جامعه در حال و آینده خواهد شد.

گفتنی است که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تیر ماه سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود که بعد از ۱۵سال انتظار، بالاخره به دستور مقام معظم رهبری اجرایی شده اما متاسفانه به نحو مطلوب اجرا نمی شود.

کد خبر 2755091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha