پرستاران کردستانی دوباره تجمع کردند/ ۴ ساعتِ بدون نتیجه

سرویس کردستان - پس از تجمع اعتراضی پرستاران در روز ۲۶ فروردین ماه سال جاری در مقابل استانداری کردستان، امروز بار دیگر به دلیل عدم تحقق وعده های مسئولان در آن تجمع، پرستاران سنندجی در مقابل دانشگاه علوم پزشکی کردستان تجمع کردند.

به گزارش کرد پرس، تجمع اعتراضی پرستاران امروز صبح از ساعت ۹ برای بیان مطالبات و پیگیری مشکلات شغلی آنان در مقابل ستاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد که نه تنها به مطالباتشان نرسیدند بلکه با بی احترامی محض از سوی متولیان دانشگاه نیز مواجه شدند.

حدود ۴ ساعت پرستاران سنندجی که خستگی شیفت شب هنوز در چهره آنان به وضوح دیده می شد، مقابل دانشگاه علوم پزشکی کردستان ایستادند تا رئیس و معاونان دانشگاه پاسخگوی مطالبات آنان باشند، پاسخی که البته بعد از ۴ ساعت و آن هم وعده های تجمع قبلی به آنان داده شد.

یکی از پرستاران حاضر در این تجمع در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس حاضر در محل، می گوید هر وقت یکی از بستگان و یا نزدیکان همین مسئولانی که امروز حدود ۴ ساعت است که جواب ما را نمی دهند، در بیمارستان بستری می شود، بلافاصله در بیمارستان حضور یافته و یک پرستار را برای تیمار بیمار خود در نظر می گیرند و امروز که ما به مشکل خورده ایم، حتی حاضر نیستند که صدای ما را بشنوند.

وی ادامه داد که خواسته چندان دور از انتظاری از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نداشته و تنها می خواهند عدالت در مطالبات و حقوق آنان رعایت شود، چرا که پرستارانی که ساعت ها اضافه کار اجباری می ایستند و شبانه روز نمی توانند بخوابند و استراحت کنند، تنها نصف نیروهای ستادی که در حوزه اداری فعالیت می کنند، حقوق می گیرند، آن هم برای حضور چند ساعته در پشت میز.

به گفته این پرستار سنندجی، هیچ کدام از خواسته و مطالباتی که در تجمع قبلی بیان شد و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان قول تحقق آنها را داده بود، تا امروز اجرایی نشده و همین امر نیز باعث شده تا دوباره این تجمع اعتراضی شکل گیرد.

پرستاران کردستانی دوباره تجمع کردند/ ۴ ساعتِ بدون نتیجه

حدود ۲ ساعت و نیم از این تجمع گذشت که صدیق جدیدالاسلام معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مقابل پرستارانی که وی را برای شنیدن مطالباتشان صدا می زدند، تنها پس از چند ثانیه مکس، نگاه و پوزخند تمسخر آمیز از مقابل آنان عبور کرد و حتی حاضر به شنیدن مطالبات آنان نشد.

همین بی توجهی مسئولان ستادی باعث شد که شعارهایی علیه رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کردستان سر داده شده و خواستار استعفای آنان شدند.

بالاخره پس از حدود ۴ ساعت جناب رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جمع پرستاران معترض حاضر شدند و پس از شنیدن مطالبات و درخواست های آنان با ۲ جمله کوتاه پاسخ آنان را دادند.

پرستاران کردستانی دوباره تجمع کردند/ ۴ ساعتِ بدون نتیجه

فریدون عبدالملکی قول داده مطالبات استانی پرستاران را در کوتاه ترین زمان ممکن پیگیری و مطالبات کشوری را نیز طی یک نامه به وزیر بهداشت منتقل کند تا شاید بخشی از خواسته های به حق، محقق شود.

البته این قول هایی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به پرستاران داد همان قول هایی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نمایندگی از وی در تجمع قبلی به پرستاران داده بود و تا امروز نیز هیچ کدام تحقق نیافته بود و حالا باید منتظر بود ببینیم وعده مسئولان محقق می شود و یا در آینده نزدیک شاهد تجمعی دیگر از سوی پرستاران خواهیم بود.

اعتراض به پرداختی های قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، عدم رعایت عدالت در پرداختی های قانون تعرفه گذاری، پرداخت کامل معوقات چند ماهه کادر درمان استان در اسرع وقت و پرداخت منظم حقوق و مزایا طبق قانون و مقررات مصوب یکی از مطالباتی بود که پرستاران خواستار اجرای آن بودند.

بازبینی اساسی در نحوه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بازرسی مالی در خصوص نحوه پرداخت قانون تعرفه گذاری و کارانه و اضافه کار پرسنل و ارائه گزارش دقیق در خصوص چگونگی محاسبه این موارد و تعیین کمیته ای برای پیشگیری تعارضات مالی احتمالی از دیگر مطالبات پرستاران سنندجی در این تجمع بود.

برگشت به کار نیروهایی که در زمان کرونا فعالیت داشته و سپس تعدیل نیرو شده اند و یا در حال تعدیل هستند و همچنین تعیین کمیته ای ویژه برای نظارت بر ساز و کار اجرایی و پرداختی شرکت های کارفرمایی علوم پزشکی، مطالباتی بود که در این تجمع از سوی پرستاران بیان شد.

کد خبر 2754814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha