روستای ثبت جهانی شرکان نیازمند کمک ویژه مسئولان / جلال محمودی

سرویس کرمانشاه _ جلال محمودی شورای روستای شرکان در مطلبی به مشکلات این روستای ثبت جهانی پرداخته و خواهان کمک ویژه مسئولان برای رفع موانع موجود شده است.

خبرگزاری کردپرس _ مدیران باید بدانند مسئولیت یک امانت است که تقدیر روزگار و شرایط اجتماعی سیاسی و فرهنگی هر بار قرعه آن را به نام یکی خواهد زد و بعد از مدتی دست تقدیر خلعت و عبای آن را بر دیگری خواهد پوشاند و این روند همیشه ساری و جاری بوده است. مدیران، مسئولان و کاربدستان باید ارائه خدمت به نحو مطلوب و احسن به مردم و رفاه و آسایش آن ها را سرلوحه اقدامات و نصب العین خود قرار دهند و بدانند کوتاهی و قصور در این راه خسران دنیا و تباهی اخرت را در پی خواهد داشت. این چند صباح مسئولیت می تواند دری از رحمت و سعادت باشد و یا پناه بر خدا وادی شقاوت و خسران که امیدوارم شق دوم در انتظار مدیران ما نباشد.

آنچه در مقدمه بیان شد ریشه در پیشه اینجانب دارد و  نگارنده طول این سی سال معلمی، درس اخلاق و انسان بودن را درجه اول به خودم و سپس به نوجوانان معصوم گفته و یادآوری نموده ام و به عبارتی مخاطبان این نوشتار هم از معلمان خویش آموخته‌اند که انسانها دارای حقوق و شایسته احترامند و در کنار آن حیوانات نیز شایسته لطف و ترحم و نباتات و درختان هم شایسته پاسداشت و نگهداری و احیا می باشند. اما پایمال شدن حقوق سه دسته فوق را آشکارا دیده ام و مثال بارز آن در روستای شرکان می باشد.

این روستای هدف گردشگری و ثبت ملی و جهانی، دارای یکی از بهترین نهالستان های استان است و سه چنار کهنسال و بی نظیر  دارد. آبشار زیبا و فرحبخش آن در کنار مسجد قدیمی _ که عبادتگاه مردم دیندار آن است _ از جاذبه های ممتاز آن محسوب می شود. ثبت جهانی منظر فرهنگی و بافت باارزش آن در سازمان یونسکو توجه بیش از پیش مسئولین را می‌طلبد تا در زمینه رفع آن همه اجحاف در حق مردم و روستا چاره جویی نموده و با پیگیری های لازم زمینه حضور هم میهنان عزیز و توریست های جهانی را فراهم نمایید.

در ادامه توجه استاندار محترم و فرماندار پاوه را به گوشه‌هایی از رنج و نقصان بار آمده در این روستا، معطوف می نمایم. در ماجرای احداث سد داریان نیمی از مراتع مرغوب و زمین های چرای دام توسط شرکت از بین رفته و ریالی بابت خسارت پرداخت ننموده و اگر در گوشه و کنار بهای ناچیزی هم پرداخت کرده باشد به دلایل متعدد در دادگاه عادل ثابت خواهم نمود که ناعادلانه است و به زودی پرونده آن را در دادگاه صالحه و مراجع قضایی گشوده خواهد شد.

توضیح اینکه این اقدام شرکت مربوطه و احداث سد منجر به کوچ اجباری و فروش دام مردم شد که با توجه به تورم لجام گسیخته، قابل جبران نیست.

مورد دوم عبور لوله شرکت گاز از زمین‌ها و باغات و خانه‌های مردم بود که بعد از دو سال هنوز ویرانه های آن درست نشده و چهره زیبای روستا را کاملا کریه و زشت نموده است.

مورد سوم ریزش جاده احداثی بنیاد مسکن در ورودی غربی روستا است که علی رغم پیگیری های مردم و نامه نگاری بنیاد مسکن ره به جایی نبرده است.

نماینده محترم اورامانات آقای آرش زرتن لهونی از قدیم گفته اند خانه در پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است. آیا پرداخت خسارت خانه و باغ مالکان و نصب باکس های رها شده در ورودی روستا کار سختی است که علیرغم پیگیری‌های شورای اسلامی و مردم  هنوز ره به جایی نبرده است.

فرماندار محترم شهرستان پاوه؛ راه ارتباطی دو سوی جاده نودشه و هجیج به نوسود و مرکز بخش از مسیر روستای شرکان از نظر پدافند غیرعامل به تایید مقامات محترم است. جاده ویران آن علاوه بر بعد امنیتی و گرفتن قدرت مانور در مواقع بحرانی، مانع دسترسی گردشگران سد و روستای هجیج به نوسود شده و این هم توجه ویژه ای را در حل مشکلات آن می طلبد.

در پایان امیدوارم این دل نوشته و بیان واقعیت با پیگیری و خواسته شما بزرگواران جامه عمل پوشیده و منجر به نتیجه مطلوب گردد.

کد خبر 2754894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha