روستای شرکان گنجینه ای از تاریخ کهن هورامان / فردین رحیمی

سرویس کرمانشاه _ با نزدیک شدن ایام نوروز بسیاری از گردشگران از سراسر کشور به دیدن زیبایی های منطقه هورامان می آیند. فردین رحیمی کارشناس ارشد شهرسازی در یادداشتی به معرفی یکی از روستاهای زیبای منطقه هورامان به نام شرکان پرداخته است.

خبرگزاری کردپرس _ چوب و سنگ بعنوان یکی از اصلی ترین و ماندگارترین عناصر درآثار معماری و بناهای تاریخی هورامان بشمار می رود. این ساختمان ها با دست های معماران سختکوش خوش سلیقه این دیار کهن که به صورت یک اثر زیبا و ماندگار در دل طبیعت در میان دره ها و کوه ها جلوه گر ساخته شده است.

یکی از نمونه های بارز روستای شرکان از توابع شهرستان پاوه که ساختمانها و بناهای آن نشان دهنده معماری خاص و اصیل منطقه که تلفیقی از سنگ و چوب و طبیعت را به رخ کشیده است؛ می باشد. این روستا یکی از باارزش ترین روستاها از نظرمعماری، منظر طبیعی و چشمه ساران و آبشارهای زیبا در کشور و جهان است.

روستای شرکان گنجینه ایی از تاریخ کهن هورامان است قسمتی از تاریخ و تمدن انسان را در خود گنجانده است و مردمانش از اصیل ترین نوادگان این دیار بشمار می رود که علماء و هنرمندان، شعرا، نخبگان زیاد در آن زیسته اند و در پهنای تاریخی این مرز بوم تاثیرگذار بوده اند.

وجه تمثیلی برای این روستای زیبا درخت چنار آن است که با قدمتی ۴۰۰۰ ساله که شاید در جهان به ندرت پیدا میشود، که گواهی بر تمام تاریخ هورامان را نشان می دهد.

کد خبر 28913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha