۱۴ روستای محبوب گردشگران در هورامان

سرویس کرمانشاه _ رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه از وجود ۱۴ روستای گردشگری زیبا در این شهرستان خبرداد.

به‌گزارش کردپرس، هادی شریفی بااشاره به تعدد روستاهای گردشگری در این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان پاوه واقع در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات دارای روستاهایی با معماری اصیل و بافت پلکانی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پاوه افزود: در روستاهای این شهرستان مردم با فرهنگ اصیل و غنی خود در کنار طبیعت بکر و دست نخورده زندگی می‌کنند که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

او اضافه کرد: هجیج، نجار، ساتیاری، تین، زردویی، دودان، میوان، شمشیر، گلال، خانقاه، داریان، دشه، شرکان و بن وره ۱۴ روستای زیبای این شهرستان هستند که هرساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: هرساله در ایام نوروز به دلیل استقبال بی‌نظیر گردشگران از روستاهای این منطقه و بویژه روستای زیبای هجیج شاهد تردد بالای خودروها در جاده‌های این منطقه هستیم.

او با بیان اینکه مردم این شهرستان در آستانه ایام نوروز آماده استقبال از گردشگران نوروزی هستند، افزود: مردم پاوه سالهاست که میزبانان خوب و خونگرمی برای میهمانان نوروزی و گردشگران هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پاوه اضافه کرد: در ایام نوروز دو هتل، دو میهمانپذیر، ۱۸ اقامتگاه بوم گردی، ۸۰ خانه مسافر و چهار مجتمع گردشگری اسکان گردشگران نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

او به تقارن ایام نوروز امسال و ماه مبارک رمضان هم اشاره‌ای کرد و گفت: رویکرد ما در این ایام میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان است.

کد خبر 2753776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha