۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
۶۵ درصد ظرفیت سدهای کردستان پر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: تقریبا تمام سدهایی که در استان تأمین کننده آب شرب هستند از لحاظ تراز و مخزن نسبت به سال گذشته مناسب ترند و در حال حاضر ۶۵ درصد ظرفیت آنها پر شده است.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد گفت: پراکندگی بارش سامانه های اخیر، تمام استان را فرا گرفت و بیشترین بارش در حوضه آبریز مرزی غرب، کرخه و در غرب استان به وقوع پیوسته است، که منجر به جاری شدن رواناب های مناسب در سطح استان شد.

وی اظهار کرد: متوسط بارندگی امسال ۳۸۶ میلی متر بود که در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد و به نسبت بلندمدت مشابه ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به افزایش آب ذخیره پشت سدهای استان نیز اشاره کرد و افزود: تقریبا تمام سدهایی که در استان کردستان تأمین کننده آب شرب هستند از لحاظ تراز و مخزن نسبت به سال گذشته مطمئن تر و مناسب ترند و در حال حاضر ۶۵ درصد آب در پشت سدهای استان موجود است.

آریانژاد به سرریز سد گاران مریوان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه بارش های این چند سال اخیر کاهش چشمگیری داشته اما با مدیریت صحیح منابع و مصارف آب توسط شرکت آب منطقه ای خوشبختانه امسال نیز همچون سال گذشته شاهد سرریز سد گاران مریوان بودیم و احتمال سرریز سدهای سبدلو و عباس آباد بانه نیز محتمل است.

وی یادآور شد: با توجه به مانور دریچه های خروجی سدها و مدیریت منابع و مصارف آب، با توجه به بارش های اخیر و ذخیره مناسب آب مخازن سدهای استان، هیچ تهدیدی برای اراضی و روستاهای پایین دست وجود نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از منابع آبی یک وظیفه همگانی و فرابخشی است، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و در راستای مدیریت بحران آب و چالش های پیش رو، می طلبد تمامی ذینفعان و شهروندان گرامی در مصارف آب آشامیدنی، بهداشت و کشاورزی توجه ویژه  داشته باشند و سازمان های متولی این امر نیز به صورت جدی این موضوع را رصد کنند.

کد خبر 2754658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha